قالیباف: شهادت سردار سلیمانی اثبات کرد که انگیزه مقاومت بیش از پیش تقویت شده است

به گزارش رکنا،رئیس مجلس تاکید کرد: شهادت سردار سلیمانی اثبات کرد که انگیزه مقاومت بیش از پیش تقویت شده است از این رو مطمئن هستیم مانند گذشته مبارزات ملت فلسطین در مقابل متجاوزان افتخارآفرین خواهدبود.محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی طی تماس­ های تلفنی جداگان ه­ای با اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفتگو کرد.
قالیباف در این تماس­ های تلفنی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در ماه مبارک رمضان گفت: جنایات صهیونیست ها در مسجد الاقصی بیانگر آشفتگی رژیم اشغالگر قدس در صحنه کنونی تحولات فلسطین است.
وی افزود: تلاش رژیم صهیونیستی در سرکوب نمازگزاران روزه دار و هتک حرمت مسجدالاقصی ، توسعه شهرک­ سازی و کوچاندن ملت فلسطین، ادامه سیاست اشغالگری این رژیم جعلی است.
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خوی اشغالگری صهیونیست ­ها و اهمیت مقاومت در برابر این زیاده­ خواهی­ ها گفت: شهادت سردار سلیمانی اثبات کرد که انگیزه مقاومت بیش از پیش تقویت شده است از این رو مطمئن هستیم مانند گذشته مبارزات ملت فلسطین در مقابل متجاوزان، افتخارآفرین و تحسین برانگیز خواهد بود.
دکتر قالیباف در ادامه دفاع از مسجدالاقصی، قبله اول مسلمین را یک وظیفه انسانی-اسلامی خواند و افزود: مجلس شورای اسلامی در راستای سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران، از مردم و مقاومت فلسطینی حمایت و پشتیبانی می­ کند.
رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اقدام جنایت آمیز صهیونیست­ ها در حمله به نمازگزاران روزه دار و هتک حرمت مسجد الاقصی و همچنین جنایات صهیونیست­ ها در غزه و به شهادت رساندن زنان و کودکان، نشانگر ماهیت تروریستی رژیم جعلی اسرائیل است.
وی یادآور شد که اینجانب طی نامه ای رسمی از روسای مجالس کشورهای اسلامی و جهان و روسا و دبیران کل سازمان ها و مجامع پارلمانی بین المللی خواسته­ ام که اقدامات موثر خود را برای محکومیت و توقف جنایات صهیونیست­ ها بعمل آورند.
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان بر وحدت و اتحاد همه گروه­ های مقاومت تاکید و ابراز امیدواری کرد که با تداوم پایداری و مقاومت ملت فلسطین، پیروزی نهایی از آن فلسطین خواهد بود.
اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در این تماس تلفنی ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی سرزمین­ های اشغالی گفت: بعنوان رییس دفتر سیاسی حماس از حمایت­ های بی­ دریغ جمهوری اسلامی ایران از آرمان فلسطین و قدس تشکر می­ کنم.
وی در تشریح تحولات منجر به درگیری نظامی در غزه گفت: از زمان اشغال قدس تا کنون پروژه­ های مختلفی برای تغییر ترکیب جمعیتی از طرف رژیم اشغالگر انجام شده است. در ماه مبارک رمضان امسال هم صهیونیست­ ها با توسل به زور برای تخلیه ساکنان مسلمان محله قدیمی شیخ جراح، سعی در یهودی سازی این منطقه دارند.
اسماعیل هنیه افزود: با توجه به پروژه کنونی آنها موسوم به اشغال قدس که در روزهای اخیر موجب هجوم هزاران شهرک­ نشین به مسجدالاقصی شده است، احساسات اسلامی ملت مسلمان فلسطین جریحه­ دار گردیده است و ما بعنوان گروه مقاومت، وظیفه خود می­ دانیم که از هجوم صهیونیست­ ها به مسجدالاقصی و هتک حرمت این مکان مقدس جلوگیری کنیم.
رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین در پایان اظهار داشت: درگیری­ های نظامی از دیروز شروع شده است و تا عقب نشینی صهیونیست ­ها از مواضعشان و رسیدن ملت فلسطین به خواسته­ های به حقشان ادامه خواهد یافت.
زیاد نخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز با قدردانی از حمایت­ های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین و توجه ویژه مقام معظم رهبری به این موضوع گفت: توجه و اهتمام رهبران جمهوری اسلامی ایران به موضوع فلسطین نشان­ دهنده روابط حسنه و اسلامی میان دو ملت و عمق برادری میان مسلمان و وحدت آنها در برابر دشمن صهیونیستی است.
وی بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در روز قدس را مهم ارزیابی کرده و گفت: سخنان آیت­ الله خامنه ای که به مناسبت روز قدس بیان شد، بسیار مهم و برای ملت فلسطین الهام بخش و پر از انگیزه بود.
زیاد نخاله در ادامه به تلاش­ های شهید حاج قاسم سلیمانی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: ملت فلسطین همیشه قدردان حمایت­ برادران ایرانی از آرمان مقدس­ قدس هستند و قطعا در رأس آنها کمک­ های سردار شهید سلیمانی به فلسطین و آزادسازی قدس شریف، هرگز فراموش نخواهد شد.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان با اشاره به جایگاه مهم و مقدس مسجدالاقصی نزد همه مسلمانان، گفت: با توجه به اقدامات اشغالگرانه اخیر رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی، به شهادت رساندن غیرنظامیان و تلاش آنها برای توسعه شهرک‌سازی و کوچاندن مردم از محله قدیمی شیخ جراح، گروه­ های مقاومت فلسطینی بصورت هماهنگ بر ادامه مبارزه تا عقب­ نشینی کامل دشمن صهیونیستی تاکید دارند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 686659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟