نظرات کاندیدای انتخابات1400 درباره خواننده های خارج از کشور

به گزارش رکنا، در ادامه کلاب هاوس با علی مطهری، کاندیدای انتخابات1400، کمیجانی خطاب به این کاندیدای احتمالی گفت: یکی از دستگاه های عریض و طویل ما آموزش و پرورش است که یک میلیون معلم و ۱۴ میلیون دانش آموز دارد. این دستگاه همیشه به عنوان ناراضی تراشی مطرح بوده و نتوانسته رسالتهایش را انجام دهد. معلم ها ناراضی، اولیا و دانش آموزان ناراضی هستند. چالشهای این مجموعه را چطور می بینید و برنامه هایتان برای برون رفت از این چالشها چیست؟ تیم آموزش و پرورش شما چه کسانی هستند؟

علی مطهری در پاسخ گفت: بخشی از مشکلات آموزش و پرورش به مشکلات عمومی کشور برمی گردد. بخشی هم مربوط به این است که از ابتدا می خواستیم آموزش و پرورش را دولتی نگه داریم ولی راهکارهایی مانند خرید خدمت وجود دارد که بیشتر می توانیم استفاده کنیم و مشکل بودجه معلمان را حل کنیم. زمانی تحقیق شده بود هزینه صرف شده برای یک دانش آموز زمانی که دولت مدیریت می کند چه مقدار است و هزینه هنگام صرف کردن از سوی بخش خصوصی ۷ درصد هزینه دولتی است. این نشان می دهد هزینه های غیرضروری زیاد داریم که می توانیم بکاهیم و به رفاه معلمان بپردازیم. در آموزش و پرورش باید تغییری انجام شود.

وی ادامه داد: همانطور که طرح تحول سلامت در زمان وزارت آقای قاضی زاده هاشمی انجام شد، باید کل کشور بودجه کلانی در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم و به صورت یک طرح ملی، کل نظام پشت قضیه بیاید و مشکل را به صورت اساسی حل کند وگرنه به صورت کمکهای مقطعی، کار به جایی نمی رسد. ما باید رفاه معلمان را فراهم کنیم و مسئولیت هم بخواهیم. من به معلمان نکته ای گفتم که به آنها برخورد. مثلا در دانشگاه می بینیم خط یک دانشجو مانند یک بچه ابتدایی است.

مطهری

مطهری خاطر نشان کرد: چرا باید اینطور باشد؟ به معلمان گفتم شما درخواست افزایش حقوق دارید ولی باید به کیفیت کار خودتان هم بپردازید. چرا بایداینطور باشد؟ این حرف به آنها برخورد. باید به رفاه معلمان ولو از طریق صندوق توسعه ملی بپردازیم ولی در مقابل هم باید از آنها مسئولیت بخواهیم. مشاوران بنده هم افرادی از وزرای قدیم و جدید هستند. من مشاور خاص ندارم و سئوال شما باعث شد بیشتر در این حوزه توجه کنم.

در ادامه، علیرضا نظری، گریزی به اظهارات مطهری در باره ایجاد رابطه اقتصادی با آمریکا زد و پرسید: شما به روابط سیاسی و اقتصادی با کشورها اشاره کردید و گفتید باید با آمریکا رابطه داشته باشیم. امروزه بسیاری از مدیران کمپانی های غربی خانم هستند و بسیاری از کمپانی ها در کشورهای اطراف ما هم مدیران خانم دارند. فرضا اگر تجار آمریکایی به ایران آمدند شهروندان خارجی به عنوان توریسم آمدند چطور می توان امنیت آنها را تامین کرد؟ درباره کسانی که در حوزه موسیقی غنایی کرده اند در خارج از کشور می توانند برگردند؟

مطهری گفت: درباره روابط خارجی با مسایل اقتصادی صحبت کردم و موضوع رابطه با آمریکا را طرح کردم. ایشان نگران است با مسئله توریسم و تجار و مناطق آزاد چه کنیم. اینها باید فرهنگسازی شود. اینها باید در تصمیم نظام باشد و کل روحانیت هم باید به میدان بیاید و مردم را توجیه کند. این تندروی ها باید از بین برود. روحانیت باید پیشگام باشد و مردم را توجیه و مشکلات کشور را بیان کنند. اینطور نباشد توریستها به ایران بیاید و عده ای حمله کنند. البته بعید است. چنین استعدادی نمی بینم حمله به توریسم مشکل بزرگی باشد. تا دو سه سال پیش هم وضع توریسم ما خیلی خوب بود و ما نمی دیدیم به آنها حمله شود.

این کاندیدای انتخابات1400 با بیان آن که اگر خواننده ای در خارج می خواند و مشکل اقتصادی و سیاسی ندارد چه اشکالی دارد بیاید اینجا هم بخواند؟، گفت: این ها اصلا مسایل مهمی نیست. حتی ممنوعیت نوعی از موسیقی در اسلام را باید دید که به خاطر ارزش عقل است و هر چیزی که عقل را زایل می کند و انسان را از حال عادی خارج می کند، نباید باشد. برخی موسیقیها برای همین حرام شده است چون انسان نباید هیچگاه از حال عادی خارج شود. و الا موسیقی هایی که در چهارچوب قانون باشد نباید مشکلی داشته باشد. اینها باید در کل اسلام تصمیم گرفته شود.

کلانتری هم که در کلاب هاوس حضور داشت، از مطهری پرسید: شما در مجلس دهم بودید و اتفاق خاصی برای آن ۵۳ نفر افتاد و مقصر اصلی وزارت اطلاعات بود و پرونده سازی برای کسانی کرد که نقشی برای ترور دانشمندان هسته ای نداشتند. شما خیلی ضعیف با این موضوع برخورد کردید. باید وزیر اطلاعات استیضاح و برکنار می شد. چرا اهرم استیضاح تاکنون علیه وزارت اطلاعات به کار گرفته نشد؟

نماینده سابق مجلس گفت: برخورد با آن ۵۳ نفر که متهم به ترور بودند فاجعه بود و واقعا معلوم شد چه کارهای غلطی در دستگاه امنیتی ما انجام می شود. در مجلس یکی از آنها را دعوت کردیم و برای ما توضیح داد. البته بعدا هم دوباره آن شخص توبیخ شد. آقای محمود صادقی این جلسه را تشکیل داد. آن فرد می گفت به ما فشار می آوردند و اگر می گفتیم نه، بلافاصله شکنجه می شدیم. اعتراف کردیم و گفتیم تو را خدا ما را زودتر اعدام کنید. بعدا فهمیدند اشتباه شده و به هر کدام حدود ۲۰۰ میلیون تومان دادند. بعدا مازیار ابراهیم به بی بی سی مطالب را گفت.

وی ادامه داد: قبول دارم می شد برخوردهای سختتری با وزیر اطلاعات شود. ما خصوصی از او بازخواست کردیم ولی به طور رسمی اینکار انجام نشد. این که ما سئوال رسمی از وزارت اطلاعات نداشتیم اینطور نیست. ما درباره محیط زیستی ها از وزیر اطلاعات سئوال کردیم و ایشان توضیح داد. نماینده نمی تواند به جز از وزیر سئوال کند. وزیر مسئول وزیر اطلاعات است. اطلاعات سپاه قابل سئوال کردن نیست. قانونی وجود ندارد که بتوان از اطلاعات سپاه سئوال کرد. این مشکلی در کشور است. باید به سمتی برویم که اطلاعات سپاه به مجلس پاسخ دهد. وزیر اطلاعات به کمیته امنیت ملی آمد و گفت اینها نباید بازداشت شوند و جاسوس نیستند. درباره شنودی که در دفتر من کار گذاشته شده بود، از وزیر توضیح خواستم و ایشان آمد و توضیح داد ولی قانع نشدم و می خواستم در صحن بپرسم که آمدند و گفتند فرد خاطی اخراج شده است و شما کوتاه بیایید و ما قانع شدیم. درباره مسئله ای که گفتید (۵۳ نفر) قبول دارم مجلس کوتاهی کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
منبع: خبر آنلاین

کدخبر: 685898 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟