قاضی‌زاده:کسی که در مبانی استراتژیک نظام شبهه دارد، چگونه می تواند از منافع ملی دفاع کند

به گزارش رکنا، سید غنی نظری خانقاه در نشست علنی امروز (یکشنبه 19 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 84 و 110 قانون اساسی با اشاره به انتشار فایل صوتی اظهارات وزیر امور خارجه عنوان کرد: این اظهارات، دشمن شاد کن و به تعبیر رهبر معظم انقلاب مایه تاسف و تعجب است.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار این بود در اولین نشست علنی مجلس، وزیر امور خارجه برای پاسخگویی به مجلس فراخوانده می شد که این اتفاق صورت نگرفت.

وی در بخش دیگری از اخطار خود نسبت به اقدامات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقاداتی مطرح کرد و یادآور شد: مجمع تشخیص در مواردی به مصوبات مجلس رسیدگی می کند که مجلس نظر شورای نگهبان را نپذیرد و مصوبه به مجمع ارجاع شود. متاسفانه اخیراً مجمع به محلی برای قانونگذاری تبدیل شده، در حالی که اجازه قانونگذاری ندارد.

نظری تصریح کرد: در مصوبه مناطق آزاد، مجمع تشخیص در مصوبه مجلس دست برده و به نحوی قانونگذاری کرده است. این اقدام در حالی صورت گرفت و استان اردبیل در حالی از مناطق آزاد حذف شد که این استان در رژیم گذشته همواره مورد بی توجهی قرار می گرفت، ولی پس از انقلاب امید در بین مردم و جوانان با اقدامات صورت گرفته، شکل گرفت.

وی با انتقاد از اینکه اقدام مجمع نیز باعث یأس و ناامیدی جمعیت یک میلیون و 200 هزار نفری استان اردبیل شد، گفت: مجمع در یک اقدام خودساخته فقط یک نقطه از استان را برای منطقه آزاد تعریف کرد و این مسئله به اختلاف درون استانی نیز دامن زده است، لذا حتما باید در این تصمیم تجدیدنظر صورت گیرد و مناطقی که در مصوبه مجلس به عنوان منطقه آزاد تعریف شده، همان ها یا رد یا تصویب شوند.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به بخش اول این اخطار گفت: امروز در جلسه غیرعلنی به موضوع فایل صوتی اظهارات وزیر خارجه پرداخته شد و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز قرار است با حساسیت این مسئله را پیگیری کند.

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: این سوال بزرگ مطرح است؛ کسی که در مبانی استراتژیک نظام شبهه دارد، چگونه می تواند رئیس گروه مذاکره کننده باشد و از منافع ملی ما دفاع کند و آن را به نتیجه برساند؟ امروز تازه متوجه می شویم که چرا در طول این مذاکرات طولانی برجام، خطوط قرمز نظام را رعایت نکرده است.

وی درخصوص بخش دوم اخطار نظری اضافه کرد: مجمع می تواند درباره کلیات یک مصوبه اظهارنظر کند، اینکه بخشی از یک مصوبه تایید و بخشی رد شود، محل تأمل بوده و این موضوع از طریق مجلس پیگیری خواهد شد تا به سرانجام برسد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 685859 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟