شکایت دولت از برخی رسانه‌ها همچنان پابرجا است/ مرخصی ۴۰ هزار زندانی در لیالی قدر
حجم ویدیو: 17.28M | مدت زمان ویدیو: 00:02:22

به گزارش رکنا، غلامحسین اسماعیلی ، در پاسخ به سوالی درباره گذشت دولت از شکایت از برخی رسانه‌ها گفت: بعد از جلسه قبلی نامه‌های متعددی از نهاد ریاست جمهوری در خصوص شکایت و گذشت از برخی رسانه‌ها واصل شده است و بر اساس اعلام نهاد ریاست جمهوری در برخی از پرونده‌ها از شکایت علیه رسانه‌ها گذشت شده است. البته اعلام گذشت صد در صدی هنوز نشده است و نمونه‌هایی از پرونده‌های اصحاب رسانه و پرونده‌هایی که هنوز اعلام گذشت نشده است در دستگاه قضائی همچنان موجود است.

کسانی که از قانون تبلیغات انتخاباتی تخطی می کنند با رای منفی مردم مواجه خواهند بود

اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره قانون تبلیغات انتخابات گفت: داوطلبان انتخابات و هواداران آنها بدانند کسانی که از قانون تبلیغات انتخاباتی تخطی می کنند با رای منفی مردم مواجه خواهند بود. این اقدامات بویژه در حوزه فضای مجازی به قوه قضاییه منعکس می شود و آنچه وصف مجرمانه داشته باشد رسیدگی قضایی خواهد شد.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی در خصوص حمایت از قشر بانوان گفت: خوشحالیم در نظام جمهوری اسلامی ایران تحت تعالیم دین مقدس اسلام بیشترین عزت و کرامت برای بانوان جامعه اسلامی را قائل هستیم و جامعه غربی بیشترین اجحاف را در حق بانوان کرده است و آن‌ها در قالب آزادی سوءاستفاده زیادی را از بانوان کرده و آنها را به عنوان کالا تلقی می کنند. امروز جهان غرب و اروپا و آمریکا نماد تضعیف حقوق بشر است و در موارد نقض حقوق بشر، ستاد حقوق بشر با بخش‌های مختلف همکاری‌های لازم را دارد

برخورد با متخلفین از محدودیت‌های کرونایی قطعی است

اسماعیلی درباره برخورد با متخلفین از محدودیت‌های کرونایی گفت: برخورد با متخلفین قطعی است و حمایت ما از مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نیز جدی است. برخی از مصادیق تخلفات و نحوه برخورد با متخلفین در مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین شده که مرجع رسیدگی بسیاری از آن ها مراجع غیرقضایی است لکن هرجا قوه قضاییه مرجع رسیدگی باشد، رسیدگی کرده و خواهند کرد و ما در برخورد هیچ ملاحظه ای نداریم که متخلف از مجموعه مدیران و غیرمدیران باشد.

مرخصی ۴۰ هزار زندانی در لیالی قدر

اسماعیلی در خصوص تدابیر قوه قضاییه و سازمان زندان ها در خصوص سلامت زندانیان در برابر ویروس کرونا اظهار کرد: سازمان زندان‌ها و قوه قضاییه برای سلامت زندانیان و جلوگیری از ابتلای آنان اقدامات بسیاری انجام داده است به گونه‌ای که تمام زندانیان ورود به زندانیان مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند و اگر تستشان مثبت باشد قرنطینه می‌شوند و اگر امکان آزادی آن‌ها باشد؛ آزاد خواهند شد. به علاوه زندانیان در زندان هم هر روزه مورد معاینه پزشکان زندان قرار می‌گیرند و الحمدالله این ویروس در زندان‌های ما شیوع پیدا نکرده است.

وی از اعطای مرخصی ۲۰ روزه به زندانیان در ایام لیالی قدر خبر داد و گفت: تا کنون ۴۰ هزار نفر از این مرخصی قوه قضاییه امکان استفاده دارد و ما در بین تمام زندان‌های دنیا، بهترین عملکرد را در حوزه مقابله با کرونا را داشته‌ایم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 682038 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟