7 دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی شد

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی ارتش ، آیین رونمایی و تحویل دستاوردهای دفاعی سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش، صبح امروز شنبه با حضور امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش و امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی، در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نزاجا برگزار شد.

در این مراسم از ۷ دستاورد جدید دفاعی و رزمی ارتش رونمایی شد؛ این دستاوردها عبارتند از:

۱_ هشدار دهنده امواج راداری محمول بر پهپاد

این دستاورد، دارای قابلیت کشف شناسایی و اختلال رادارهای مراقبت هوایی محمول بر انواع پهپادها ، بالگرد و هواپیماهای جنگنده، جهت مقابله با انواع تهدیدات راداری مراقبتی و هدایتی است؛ این سامانه کاملاً بومی و مبتنی بر فناوری های داخلی است.

۲ - هشدار دهنده لیزری محمول بر پهپاد

برخورداری از قابلیت شناسایی تسلیحات هدایت شونده های لیزری و تهدیدات هواپایه، اعلام هشدار در مقابل سامانه‌های پدافند هوایی برد کوتاه دشمن، از جمله دفاع لیزری پرتوان نابودگر و قابلیت ارسال و اعلام هشدار به ایستگاه کنترل و هدایت زمینی پهپاد از جمله مشخصات این هشدار دهنده است.

۳ - رانش یک ( بومی سازی و ساخت موتور میکرو توربوجت)

این سامانه دارای قابلیت کاربردی در سامانه‌های پهپادی، هواپیماهای سبک تک نفره، قایق های بدون سرنشین، انواع سامانه های موشکی، به عنوان موتور پیشران و راه اندازی موتورهای اصلی هواپیما است.

همچنین وزن کم ، دور بالا تراست مناسب، تنوع در سوخت، سقف پروازی بالا در مقایسه با موتورهای پیستونی و قابلیت حمل محموله و افزایش مداومت پروازی در انواع پهپاد ها از دیگر قابلیت های رانش یک است.

۴ - تیام ۱۴۰۰ (سامانه خودحفاظتی پهپادی کشف و شناسایی رادار های هدایتی و مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه دارای باندهای فرکانسی موجود، قابلیت آشکارسازی انواع سیگنال راداری مراقبت هوایی را دارد و به صورت هوشمند سیگنال دریافتی را به منظور مقابله و مختل کردن، به اخلال‌گر منتقل کند.

۵ - پرواز جمع؛ سامانه پرواز شبکه محور مبتنی بر هوش مصنوعی

این سامانه متشکل از پهپاد پیشرو، پهپادهای دنباله‌رو و ایستگاه زمینی بوده که قابلیت اجرای عملیات به صورت برخط و یا برنامه‌ریزی شده به پهپاد‌های دنباله‌رو را دارا است.

همچنین انجام ماموریت‌های شناسایی ، مراقبت و انهدام اهداف زمینی و پروازی دشمن، برد عملیاتی و مداومت پروازی مناسب، قابلیت شبکه شدن از ۳ تا چند فروند بر روی انواع پهپادهای داخلی، دارای لینک امن و سیستم هدایت کنترل کاملاً بومی از دیگر قابلیت های «پرواز جمع» است.

۶ - طاها ۱۴۰۰ (سامانه اخلالگر رادارهای مراقبت هوایی دشمن محمول بر پهپاد)

این سامانه با توان مناسب و با استفاده از آنتن های جهتی، به صورت هوشمند منطقه عملیاتی وسیعی را تحت پوشش داشته و امنیت پروازی انواع پهپادها را در منطقه دشمن حفظ می‌کند؛ همچنین هوشمندی، وزن کم، ولتاژ مصرفی پایین و قابلیت نصب سریع و آسان از جمله قابلیت های این سامانه در بهره‌برداری در انواع پهپادهای داخلی است.

۷ - سامانه‌های اخلالگر ارتقاء یافته زمین پایه

مقابله با تهدیدات پهپادی و سامانه‌های هدایت‌پذیر از راه دور، با ایجاد اخلال در سیستم هدایت و ناوبری این نوع تهدیدات، قابلیت اخلال در اکثر باندهای فرکانسی، قابلیت بهره‌برداری در کلیه مناطق عملیاتی و صحنه نبرد ، استقرار سریع، تداوم در بهره برداری، هوشمندی و عدم نیاز به کاربر، از قابلیت های این سامانه ها است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 681197 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟