سفر ظریف به بغداد ربطی به مذاکرات وین ندارد

به گرازش رکنا، به نقل از المعلومه، محمد البلداوی در ادامه اظهار کرد : «تمامی ناظران سیاسی در جهان تاکید دارند که مذاکره‌کننده ایرانی، یک مذاکره‌کننده توانمند و ماهر است و می‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد. خصوصاً در جریان مذاکرات پیشین ۱+۵ و مذاکرات کنونی در وین. »

این نماینده عراقی توضیح داد: «ایران در شرایط کنونی نیازی به میانجی‌گری عراق در مذاکره با آمریکایی‌ها ندارد. سفر محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران به بغداد امروز هیچ ارتباطی با هیچ وساطتی از سوی بغداد [در رابطه]با طرف آمریکایی ندارد. »

البلداوی گفت: «این سفر مربوط به دو چیز است. نخست، تداوم روابط مشترک با عراق در کلیه امور سیاسی، اقتصادی، تجاری و... دوم، عدم تمایل [ایران]به از دست دادن دوستی با عراق تحت تاثیر همگرایی و نزدیکی برخی کشور‌های متخاصم ایران در منطقه به بغداد. »

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته از سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در رأس هیأتی به قطر و عراق خبر داد

سخنگوی وزارت خارجه ایران بدون اشاره به جزئیات سفر ظریف به عراق و قطر گفت که این سفر «در چارچوب توسعه مناسبات فیمابین، گفتگو‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» انجام می‌شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 681164 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟