درخواست اصلاح قانون دیوان عدالت اداری

به گزارش رکنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق در دیدار با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خواستار تسریع اصلاح قانون دیوان عدالت اداری در مجلس شورای اسلامی شد و گفت: امید است با اصلاح و تصویب این قانون، گامی مهم در برطرف کردن مشکلات مردم از سوی دیوان عدالت اداری صورت پذیرد.

وی دیوان عدالت اداری را یکی از افتخارات نظام اسلامی دانست و افزود: یازدهمین نفری هستم که در طول این چهل سال مسئولیت این نهاد انقلابی را بر عهده گرفتم و این نهاد تنها مرجع برای رسیدگی به تظلمات مردم از قدرت و حاکمیت است.

رئیس دیوان عدالت اداری حل مشکلات مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن را از وظایف اصلی دیوانی دانست و گفت: در سند تحول قضایی که با نظر ریاست محترم قوه قضاییه تنظیم شده، هم آمده است که اساسا حل مشکلات مردم از وظایف دستگاه قضایی می‌باشد و دیوان عدالت اداری نیز از این قاعده مستثنی نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق به ماده ۱۰ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری که در آن صلاحیت و حدود اختیارات دیوان آمده است اشاره کرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۵۰ درصد توان خود را برای ماده ۱۰ و ۵۰ درصد دیگر را برای مطالعه و پژوهش به جهت جلوگیری از اطاله دادرسی و کاهش ورودی پرونده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بخش مهمی از اطاله دادرسی مربوط به تبادل لوایح با سازمان‌های مربوطه می‌باشد که زمان طولانی در پاسخگویی به لوایح و بی‌توجهی برخی سازمان‌ها به این موضوع، زمان رسیدگی را افزایش داده است.

رئیس دیوان عدالت اداری در پایان به ایجاد اتاق فکر با حضور نخبگان و تشکیل کار گروه‌های مشترک با سازمان‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: باید ساز و کاری ایجاد شود که مشکلات مردم توسط دستگاه‌های مربوطه و در خود دستگاه‌ها حل و فصل شود و نیازی به مراجعه به دیوان عدالت اداری نباشد که این مهم در برخی موارد نیاز به تصویب قانون جدید دارد و در برخی موارد نیز نیاز به اصلاح قوانین دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع:ایلنا

کدخبر: 680847 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟