تیم موتلفه در میدان انتخابات 1400

تصمیم نهایی را درباره این که کاندیدای نهایی هر کدام از جریان‌های سیاسی چه کسی باشد، سازوکارهای انتخاباتی و احتمالا تحت تاثیر نظر چهره‌های پرنفوذ هر جریان می‌گیرند. اما این سبب نمی‌شود که احزاب مختلف دست از کار بکشند و نیروهای خود را عرضه نکنند.

به گزارش رکنا و به نقل از روزنامه خراسان، به همین دلیل است که شاهدیم اکثر دبیرکل‌ها حتی اگر در قد و قواره ریاست جمهوری هم نباشند، برای حضور در انتخابات 1400 به صف شده‌اند؛ از کواکبیان و کرباسچی در جریان اصلاحات گرفته تا اسدا... بادامچیان که دیروز از نامزدی خود خبر داد. دبیرکل حزب موتلفه در نشست خبری البته از چهار گزینه دیگر حزبش یعنی میرسلیم، نیکنام، انواری و ترقی هم نام برد.

باداچیان در این نشست خبری گفت: ما در موقعیت مهم انتقال از گام اول چهل ساله دوم انقلاب به گام دوم انقلاب با بیانیه رهبر انقلاب هستیم. سیاست ما در مسئله شوراهای اسلامی شهر و روستا ایجاد وحدت بین نیروها بود که به شورای وحدت انجامید و مسئله دوم این که استان ها فعال شوند و ائتلاف اسلامی مستقل در هر استان شکل بگیرد.

وی افزود: حزب موتلفه در ۳۱ استان فعال است و تقریبا به برکت یک حرکت قوی و صحیح جو آرامی بر کشور حاکم است و جنگ و جدال ها کم شده و جدال های حزبی نیز به طور طبیعی انجام می شود و سیاست ما هم این بود که چالش پدید نیاوریم.

بادامچیان با بیان این که سیاست ما در انتخابات ریاست جمهوری این است که به همه کسانی که می خواهند خود را عرضه کنند احترام بگذاریم و درگیری نداشته باشیم گفت: طبق التزام به قانون اساسی آخرین مسئله اعلام احراز صلاحیت ها به عهده شورای نگهبان است و دلیلی برای درگیری بین نامزدها نیست.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی ضمن تاکید بر این که موتلفه اسلامی با احترام به دیگران خودش هم اعلام نامزدی کرد و از اعضایش خواست کسانی را که واجد شرایط ریاست جمهوری هستند اعلام کنند، تصریح کرد: من و مهندس میرسلیم و دکتر نیکنام و آقای انواری و آقای ترقی این پنج نفر هستیم و روشن است که از حزب یک نفر نامزد خواهد بود و بیشترین توجه از بین این ها روی کسی خواهد بود که از شورای نگهبان بتواند تاییدیه بگیرد و ما این دوره حزبی به میدان آمده ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره معرفی نامزد حزبی از سوی موتلفه با وجود سازوکار شورای وحدت تصریح کرد: شورای وحدت مانع این که کسانی خودشان را نامزد کنند نیست و معتقد است هرکس می تواند خود را مطرح کند و منعی نیست.

بادامچیان همچنین در پاسخ به سوال فارس درباره اظهارات اخیر متکی از احتمال معرفی نامزدهایی بیش از 10نفر اعلامی از سوی شورای وحدت و حضور نامزدهای موتلفه در این لیست گفت: چون موتلفه 5 نامزد داشت از سوی موتلفه بنده در شورای وحدت برای کاندیداتوری مطرح هستم و از این رو اعلام کاندیداتوری می کنم.

منبع: روزنامه خراسان

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 680361 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟