ممنوعیت ترامپ در استفاده از فضاهای مجازی به کجا رسید؟

هیئت نظارت بر فیس بوک، سازمان شبه قضایی که فیس‌بوک برای بررسی گزینه‌های مدیریتی و مشکلات ایجاد کرد، امروز اعلام کرد که تصمیم خود درباره ممنوعیت رئیس جمهور سابق آمریکا دونالد ترامپ از فیس‌بوک و اینستاگرام، در هفته‌های آینده صادر خواهد شد.

به گزارش رکنا ، این تصمیم که در ابتدا قرار بود در ۹۰ روز به نتیجه بیانجامد، به تعویق افتاده، بنابراین هیئت نظارت می‌تواند بیش از ۹۰۰۰ نظر دریافت شده در مورد این پرونده را بررسی کند.

شرکت فیس‌بوک پس از شورش ۶ ژانویه در پایتخت آمریکا، ترامپ را از سیستم عامل خود اخراج کرد. مدیر عامل شرکت مارک زاکربرگ نوشت که "خطرات اجازه دادن به رئیس جمهور ترامپ برای ادامه استفاده از خدمات ما در این دوره، ریسک بسیار زیادی دارد. "

اجازه حضور ترامپ در فیس بوک در دست هیئت نظارت

ترامپ همچنان از دریافت خدمات ممنوع مانده است و تلاش‌های او برای حضور در فیلم‌های صفحات فرزندانش نیز مسدود شده است. اما این ممنوعیت همیشه "نامحدود" بوده و اکنون به هیئت نظارت جدید فیس بوک بستگی دارد که در مورد زمان و چگونگی اجازه بازگشت به ترامپ، تصمیم بگیرد.

بررسی تصمیم برای جلوگیری از ورود رئیس جمهور سابق موقعیت مهمی برای هیئت نظارت است. هیئت نظارت توسط یک هیئت بین المللی از وکلا و کارشناسان تشکیل شده است و قرار است ارزیابی مستقل و الزام آوری از تصمیمات فیس بوک ارائه دهد.

هیئت نظارت قبلاً در مورد موارد معدودی تصمیم گرفته است، اما تصمیم گیری در مورد بازگرداندن ترامپ یا دور نگه داشتن او از فیس‌بوک، یکی از تصمیم‌های مهم این هیئت است.

البته شایان ذکر است که بسیاری از پلتفرم های دیگر مثل یوتیوب و توئیتر هم ترامپ را اخراج کرده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678467 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟