حقیقت‌پور: مگر حضرت علی (ع) در زمان حکومت به دادگاه نرفت؟

به گزارش رکنا، منصور حقیقت‌پور که سابقه نمایندگی مجلس نیز دارد، ارائه درخواست برخورد قضایی با روحانی را از جمله ابزارهای مجلس می‌داند.

وی می‌گوید: «اینکه نتیجه برخورد قضایی یعنی طرح موضوع در محاکم چیست، معلوم نیست اما مذهب حقه شیعه و حکومت اسلامی این فضا را ایجاد می‌کند که چنین برخوردی صورت بگیرد. مگر از حضرت علی (ع) در زمان حکومت ایشان شکایت نشد و در دادگاه ننشست».

فعال سیاسی اصولگرا افزود: «البته مجلس ابزارهای متعددی مثل سوال، استیضاح و ... برای نظارت دارد. ارجاع به دستگاه قضایی نیز یکی از همین‌هاست. دقت داشته باشید که مجلس در تحیقق و تفحص اگر به نتیجه برسد که لازم است، موضوع را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهد. »

حقیقت‌پور همچنین گفت: « من در این مورد خاص نمی‌دانم که آیا مجلس همه ابزارهای خود را استفاده کرده و نهایتا به این مرحله رسیده است یا خیر. به هر حال معقول است که اول سوال کنند، تذکر دهند، استیضاح کنند و اگر هیچ یک به نتیجه نرسید خواستار برخورد قضایی شوند. استفاده از آن ابزارها، قطعا ترجیح داده شده اما رئیس کمیسیون و یا اعضای کمیسیون بهداشت می‌توانند بگویند که چقدر از آن ابزارهای ابتدایی استفاده کردند؟. »

وی تاکید کرد: «به هرحال لازم است که در جمهوری اسلامی همه نهادها این تحمل را داشته باشند. اینکه رئیس جمهوری،رئیس مجلس یا حتی رئیس قوه قضاییه مورد شکایت قرار بگیرد، نقطه ضعف نیست و اتفاقا یکی از نقاط بالندگی نظام اسلامی است. مساله مهم این است که انشاءالله قضاوت عادلانه صورت بگیرد و حقی از کسی ضایع نشود . »آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 677141 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟