سانتریفیوژهایی که از مدار خارج شدند از نوع IR1 بوده/ انتقام از رژیم صهیونیستی در زمان و مکان خودش

به گزارش رکنا، « سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی به سفر منطقه‌ای ظریف به چهار کشور آسیای مرکزی اشاره کرد و گفت که سفر به این کشورها از قبل طراحی شده بود.

خطیب‌زاده به برگزاری کمیسیون مشترک برجام در وین نیز اشاره کرد و افزود: این هفته دوباره از روز چهارشنبه مذاکرات و گفت‌وگوها در چارچوب رفع تحریم‌ های یکجانبه آمریکا آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: امشب میزبان سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خواهیم بود و روز شنبه وزیر خارجه صربستان به ایران می‌آید.

این دیپلمات ارشد ایرانی در پاسخ به سؤالی درباره اتفاق روز گذشته در نطنز و تحلیل‌های متفاوت مطرح شده در این خصوص و اینکه برخی می‌گویند با توجه با این اتفاق، ایران باید مذاکرات هسته‌ای را متوقف کند، اظهار داشت: اتفاق ناگواری که در نطنز رخ داد و بارها رژیم صهیونیستی می‌گفت و از منابع متعدد تایید می‌کنند که این رژیم پشت این داستان بوده است. خوشحالم هیچ آسیب انسانی یا محیط زیستی نداشته ولی می‌توانست به فاجعه‌ای بیانجامد که جنایت علیه بشریت است که از ذات گردنکش رژیم دور نبوده است.

اینکه با این هدف بوده توان هسته‌ای ایران محدود شود. تمامی سانتریفیوژها که از مدار خارج شدند از نوع IR1 بوده و با سانتریفیوژهای جدید جایگزین می‌شود. رژیم اشغالگر قدس با این اقدام خود تلاش کرد از مردم ایران انتقام صبر و رفتار پر از حکمت خود را در مسیر رفع تحریم‌ها بگیرد.

وی گفت: آنچه در وین در حال انجام است مذاکره هسته‌ای نیست. گفت‌وگوهای تکنیکی برای رفع تحریم‌های آمریکا بین ایران و ۱+۴ و اتحادیه اروپاست.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 676835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟