دهن کجی BBC به مخاطبان/ مرگ همسر ملکه انگلیس ادعا‌ها را زیر سؤال برد

به گزارش رکنا، چند روز پیش بود که فرداد فرحزاد ، مجری سابق BBC فارسی و مجری کنونی شبکه اینترنشنال در گفت‌وگویی عنوان کرد: «من به دنبال منافع هیچ کشوری از جمله ایران نیستم و برایم اهمیتی ندارد. برای من فقط پول مهم است.»

حالا به فاصله کمی از این گفتگو و افشای بی‌ارزش بودن مخاطبان برای این رسانه‌ها، BBC فارسی هم نشان داد که برای مخاطبانش هیچ ارزشی قائل نیست؛ این موضوع را می‌توان در پوشش اخبار روز گذشته این رسانه انگلیسی جستجو کرد.

13775639_920

روز گذشته و پس از اعلام خبر فوت شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه انگلیس در سن ۹۹ سالگی، BBC فارسی صحنه عرض ارادت به خاندان سلطنتی انگلیس شد. به طوری که از بعداز ظهر روز جمعه تا صبح روز شنبه هیچ پست اینستاگرامی غیر از موضوع مرگ فیلیپ منتشر نکرد و در اقدامی غیرحرفه‌ای‌تر، بخش نظرات مردمی درباره این اخبار را هم مسدود کرد تا مخاطبان اجازه هیچ‌گونه اظهار نظری نداشته باشند.

13775640_290

در تلگرام بخش فارسی BBC فارسی هم رویه مشابهی در پیش گرفته شد و از ساعت ۱۶ روز جمعه تا بامداد روز بعد هیچ خبری غیر از فوت شاهزاده فیلیپ منتشر نشد.

حتی ۳ خبر اول مشروح اخبار تلویزیون BBC فارسی هم به مرگ فیلیپ اختصاص داشت و و ۱۰ دقیقه آخر را هم به فوت این عضو خاندان سلطنتی انگلیس اختصاص داد.

جالب آنکه BBC فارسی پس از بالاگرفتن انتقاد‌ها به این نحوه پوشش خبری، بدون اینکه تغییری در رویه‌اش ایجاد کند، توضیحاتی ارائه داد که همان توضیحات هم جنجال برانگیز شد. BBC فارسی ادعا کرده: اخبار خانواده سلطنتی چند میلیارد مخاطب دارد و آن‌ها اندازه تمام رسانه‌های جهان این رویداد را پوشش دادند. همچنین این رسانه انگلیسی نوشته این نوع پوشش خبری فوت فیلیپ به دلیل پاسخ مثبت دادن به خواسته مردمی است که با پول مالیاتشان بودجه BBC تامین می‌شود.

13775641_104

اما BBC فارسی توضیح نداد که خبر فوت همسر ملکه انگلیس برای مخاطبان فارسی زبانش اعم از ایرانی، افغانستانی، تاجیکستانی و ... چه اهمیتی دارد و اگر هدفش، توجه به مالیات‌دهندگان است چرا اخبار اعتراضات مردم انگلیس به سیاست‌های این کشور، هیچ جایگاه قابل توجهی در بخش فارسی این رسانه ندارد.

همچنین BBC فارسی که مدعی آزادی بیان است توضیح نداد که چرا بخش کامنت‌هایش را مسدود کرده و اجازه اظهارنظر به مخاطبانش را نمی‌دهد.

باید از BBC فارسی که مدعی اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع است، پرسید که آیا از روز جمعه تا شنبه هیچ اتفاق مهمی در ایران و جهان رخ نداده که ارزش انتشار و پوشش خبری داشته باشد؟آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 676785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟