نخست وزیر کره جنوبی راهی ایران شد

به گزارش رکنا، به نقل از یونهاپ، چانگ سای کیون، نخست وزیر کره جنوبی، امروز یکشنبه برای مذاکرات دو جانبه در میان تنش‌های طولانی مدت پیرامون درخواست تهران برای آزاد کردن پول‌های بلوکه شده کشورمان ذیل تحریم‌های آمریکا، به ایران عزیمت کرد.

انتظار می‌رود که چانگ در جریان سفر سه روزه خود که سه شنبه به پایان می‌رسد، در مورد راه‌های بهبود روابط سئول و تهران و سایر موارد گفتگو کند. این دیدار، اولین سفر نخست وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته است.

این دیدار دو روز پس از آن صورت گرفت که کشورمان یک نفتکش کره‌ای و خدمه آن را که به اتهام نقض پروتکل‌های زیست محیطی و آلودگی نفتی بازداشت شده بودند، آزاد کرد.

قرار است چونگ به محض ورود به ایران با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور کشورمان، دیدار داشته باشد. او همچنین قرار است با محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس و علی لاریجانی، مشاور رهبر معظم انقلاب، دیدار کند.

به گفته دفتر چونگ، جلسه‌ای با حسن روحانی، رئیس جمهور، نیز ترتیب داده شده است.

علاوه بر این، قرار است چونگ با مقامات شرکت‌های کره‌ای که در ایران فعالیت می‌کنند، از جمله سامسونگ و ال جی، دیدار داشته باشد.

کشتی هانکوک چیامی که از عربستان عازم هند بود در صبح روز ۱۵ دی ماه ۱۳۹۹ به دلیل نقض پروتکل‌های زیست محیطی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد. این نفتکش چندی پیش آب‌های ایران را ترک کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 676499 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟