بازرسان انتخابات 1400باید اصل بی‌طرفی و امانتداری را رعایت کنند

به گزارش رکنا، عیسی قبادی در جلسه آغاز به کار هیات بازرسی انتخابات ۱۴۰۰ استان،گفت : این هیات با هدف کنترل فرآیند برگزاری انتخابات1400 منطبق با قانون به منظور صیانت و حفاظت از آرای مردم فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه هیات بازرسی انتخابات استان، اجرای صحیح قانون است، اظهار داشت: تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم انتخاباتی است و در صورت مشاهده این تخلف در صلاحیت نامزدها اعمال خواهد شد.

قبادی افزود: مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام بوده و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی پرشور در استان اندیشیده شده است.

سلامت انتخابات 1400برای کشور بسیار حائز اهمیت است

وی اضافه کرد: سلامت انتخابات 1400 برای کشور بسیار حائز اهمیت است و باید نظارت بر انتخابات 1400بسیار جدی گرفته شود چون باعث تقویت اعتماد عمومی در جامعه می شود.

این مسوول تاکید کرد: هیات بازرسی استان دارای پنج عضو اصلی شامل رییس، دبیر و سه عضو است و همچنین در سطح استان بیش از هزار بازرس روند انتخابات را بازرسی و نظارت خواهند کرد.

معاون استاندار با تاکید بر صیانت از آرای مردم در انتخابات ، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی وزارت کشور، برگزاری انتخابات است که قابل تفویض به هیج دستگاهی نیست و صرفاً وزارت کشور در این امر وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارد و این مأموریت با جدیت و با تمام توان در کشور انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام تدابیر لازم در استان اندیشیده شده و نظارت مستمر، دقیق و لحظه به لحظه بر روند انتخابات به منظور پیشگیری از جرائم احتمالی کاندیداها و تبلیغات زودهنگام مطابق با قانون صورت گرفته است.

قبادی یادآور شد: تا پایان انتخابات1400 رسیدگی به شکایات در دستور کار قرار دارد و شماره تلفن ۳۳۶۸۲۸۵۸ به صورت شبانه روزی آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی کاندیداها است.

این مسوول افزود: مجریان برگزاری انتخابات موظفند تا با همکاری، تعامل و انسجام زمینه حضور حداکثری مردم و برگزاری یک انتخابات سالم، باشکوه و قانونی را فراهم کنند.

تبلیغات زودهنگام کاندیدها ی 1400انتخابات جرم محسوب می شود

دبیر هیات بازرسی استان قزوین گفت: تبلیغات زودهنگام کاندیدها در فضای انتخاباتی غیرقانونی و جرم است و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام علی نعمت اللهی در این مراسم با بیان اینکه مشارکت حداکثری، اولویت اصلی نظام است، افزود: برگزاری انتخابات سالم، قانون مند، بدون شائبه و در مسیر اصلی خود، بسیار مهم است و اعضای بازرسی باید مر قانون را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان، قصد ناامید کردن مردم را در انتخابات 1400 پیش رو دارند، اظهار داشت: این انتخابات با انتخابات گذشته تفاوت دارد و همه باید دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم تا میزان مشارکت مردم افزایش یابد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 676488 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟