فضای سیاسی کشور برای انتخابات 1400 داغ تر می شود

به گزارش رکنا، سعید شریعتی درباره کاندیداتوری برخی چهره ها برای انتخابات 1400 اظهار کرد: تعلیق در انتخابات ریاست جمهوری دلایل مختلفی دارد. مکانیزم های انتخاباتی در ایران به گونه ای است که به دلیل بحث نظارت استصوابی انتخابات دو مرحله ای داریم، یعنی اول شورای نگهبان انتخابات را انجام می دهد و بعد مردم در نتیجه انتخاب شورای نگهبان، انتخابات خود را برگزار می کنند.

وی افزود : این نوع نظارت همواره انتخابات را تا روز اعلام صلاحیت ها در تعلیق نگه می دارد و هیچ چیز شفافی نمی توان در این مورد گفت. سال 96 در فروردین ماه صحبت از ردصلاحیت دکتر روحانی جدی بود یعنی رئیس جمهور مستقر هم معلوم نبود تایید صلاحیت می شود یا نه.

وی اظهارکرد: در ادواری که چهره های برجسته و درجه یک کاملا شناخته شده که حرف و حدیثی هم چندان پشت سر آنها نیست اعلام آمادگی نکنند سرنوشت انتخابات خیلی مشخص نیست. در مورد انتخابات 1400 دو مسئله وجود دارد یکی در واقع پیوند خوردن تصمیم و اراده رجال سیاسی و کسانی است که توانمندی اداره کشور را در موقعیت ریاست جمهوری می بینند. همچنین نسبت به تصمیماتی که در مورد سیاست خارجی کشور و حل مسئله برجام گرفته می شود این تصمیم گیری برای رجال سیاسی در این سطح در تعلیق و ابهام قرار دارد.

شریعتی ادامه داد: کسی که می خواهد سکان کشور را در دست بگیرد باید یک چشم اندازی داشته باشد که این بحران حل‌ می شود یا نمی شود، آیا راه برون رفتی از این بحران وجود دارد یا نه تا بتواند تصمیم بگیرد. از این هفته یک بارقه هایی از امید برای حل مسئله یا بازگشت به برجام و رفع تحریم‌ ها به وجود آمده که انتظار می رود مقداری از این ابهامات کم کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 676454 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟