فردا نخست وزیر کره جنوبی به تهران می‌آید

به گزارش رکنا، سعید خطیب‌زاده افروز : چون سی کیونگ در روزهای ۲۲ و ۲۳ فروردین برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران و گفتگو در خصوص موضوعات دوجانبه از جمله موضوع محدودیت‌های غیرقانونی ایجادشده برای دسترسی به منابع بانک مرکزی در این کشور به تهران سفر خواهد کرد.

خطیب زاده افزود: هماهنگی‌های فنی برای نهایی کردن جزییات سفر در دست پیگیری از سوی دو طرف است.

گفتنی است، نخست وزیر کره جنوبی در این سفر علاوه بر مذاکره با معاون اول رئیس‌جمهور کشورمان با رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

همچنین دیدار دوستانه با علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری نیز با توجه به پیشینه روابط دو مقام ایرانی و کره‌ای در برنامه این سفر قرار دارد.

سعید خطیب زاده درباره آزادی کشتی کره ای افزود: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان محترم صادر شد. عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان محترم را فراهم کرد.

۷ صیاد ایرانی آزاد و به کشور بازگشتند

سعید خطیب زاده درباره آزادی 7 صیاد بلوچی گفت: با تلاش و اقدامات وزارت امور خارجه ۷ نفر از صیادان بلوچ که به دلیل طوفان، در اسفندماه گذشته در سواحل کمور توسط گارد ساحلی نجات و به این کشور منتقل شده بودند، آزاد و به وطن بازگشتند.

سعید خطیب زاده از اقدامات بشردوستانه و مساعدت دولت و ملت کومور در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 676253 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟