100 محکوم امنیتی مشمول عفو رهبری قرار گرفته‌اند

به گزارش رکنا، محکومان امنیتی کُرد معمولا از وجود تبعیض در رسیدگی قضائی و قرار‌نگرفتن در فهرست عفو‌شدگان به مناسبت‌های مختلف گلایه داشته‌اند که با توجه به رویه دستگاه قضا در دوران تحول، دیدن نام زندانیان کُرد در میان عفوشدگان دیگر عجیب و غیرمنتظره نیست و براین اساس حداقل 12 محکوم کُرد مانند سایر محکومان امنیتی، مشمول عیدانه دستگاه قضا شده‌اند.

تأثیر مثبت اقدامات رییس قوه قضائیه در مناطق کردنشین

ماموستا امامی، امام‌جمعه مهاباد: اقدامات دستگاه قضا بعد از روی‌ کار آمدن آیت‌الله ‌رئیسی پیامدهای مثبت بسیاری در منطقه کرد‌نشین داشته است؛ چه اقدامات اقتصادی ایشان که سبب حمایت از تولید شده و چه اقدامات سیاسی که عفو و تخفیف مجازات را برای زندانیان‌ کُرد به همراه داشته است؛ از‌این‌رو اثرات مطلوب این اقدامات در داخل و خارج از کشور بازتاب بسیاری داشته است. توجه به انتظارات مردم در رابطه با زندانیان اعتراضات آبان 98 و مواردی از این دست، بسیار مطلوب است و این اولین‌بار است که شاهد هستیم برخی از زندانیان امنیتی کُرد با پیشنهاد رئیس محترم قوه ‌قضائیه و موافقت مقام معظم رهبری مشمول عفو قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه گفت : تا جایی که اطلاع دارم، 30 محکوم امنیتی کُرد مشمول عفو و تخفیف مجازات شده‌اند که در نوع خود بی‌سابقه بوده و سبب امیدواری و رضایت خاطر مردم کُرد شده است. اینکه زندانیان کُرد مانند سایر محکومان مورد رأفت اسلامی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گیرند، سبب همدلی، رضایت، امیدواری و اتحاد بیشتر مردم می‌شود

ماموستا امامی در پایان با تشکر از رهبر انقلاب برای موافقت با پیشنهاد رئیس قوه قضائیه برای عفو محکومان کُرد گفت: از اقدامات دستگاه قضا بسیار سپاسگزارم و امید دارم این روند ادامه داشته باشد و شاهد توفیقات روز‌افزون در قوه ‌قضائیه باشیم*.

عفو برخی از محکومان امنیتی کُرد برکات بسیاری با خود دارد

محمد‌امین راستی، امام‌جمعه موقت سنندج و قاضی دادگستری در خصوص عفو محکومان امنیتی کرد اظهار کرد : اگر این خبر که محکومان امنیتی کُرد هم در فهرست عفو‌شدگان اخیر قرار دارند درست باشد، جای بسی خرسندی است. این تصمیم اقدامی عقلایی و مثبت است که برکات بسیاری با خود خواهد داشت.

وی افزود : عفو زندانیان کُرد، به‌خصوص معترضان حوادث آبان و محکومان امنیتی، در اعتماد‌سازی در میان مردمان مناطق کردنشین تأثیر بسیاری خواهد داشت؛ زیرا می‌فهمند میان آنها و سایر شهروندان ایرانی تبعیضی وجود ندارد و کردها نیز مانند سایر ایرانیان مشمول عفو و رأفت اسلامی نظام قرار می‌گیرند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674851 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟