عباس عبدی: توافق با یک بلوک کافی نیست

به گزارش رکنا، عباس عبدی از فعالان معروف اصلاح طلب و از دانشجویان خط امام که در سال 58 در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا در تهران شرکت داشت در مصاحبه ای با تائید این نکته که ایران بعد از برجام نسبت به استمرار روابط اقتصادی با شرق آسیا بی‌توجه بود.گفت: اما وقتی می‌گوییم روابط با شرق آسیا، باید به ‌طور مشخص بگوییم منظورمان روابط با چین است؛ زیرا کره و ژاپن در بلوک غرب شناسایی می‌شوند؛ اما بله، این بی‌توجهی وجود داشت؛ هرچند چین روابط خود را با ایران کم نکرد؛ چنان‌که رئیس‌جمهور چین بعد از برجام به ایران آمد. ارزیابی دولت از روابط با چین اشتباه بود.

وی افزود : در حقیقت دولت باید ارتباط با چین را فارغ از ارتباط مساعد یا نامساعدش با اروپا و آمریکا در نظر می‌گرفت و تنظیم می‌کرد.

عبدی گفت : اکنون نیز همین‌طور باید باشد و بهبود ارتباط ایران با چین به منزله نفی دیگران نباشد و به همان میزان ارتباط با اروپا نیز مهم و با‌اهمیت دانسته شود؛ زیرا روابط با چین تحت تأثیر میزان و کیفیت ارتباط ایران با کشورهای غربی نباید باشد.

وی در قسمتی دیگر از مصاحبه اش تاکید کرد توافق با یک بلوک کافی نیست و باید این مسیر را ادامه و توسعه دهیم و بعد از این با هند یا کشورهای اروپایی هم ارتباط بگیریم تا چنین توافق‌هایی را بیش از این شاهد باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674700 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟