موسویان: هیچ کشوری توافق‌های خود را علنی نکرده و نمی‌کند

به گزارش رکنا، سید حسن موسویان در پاسخ به این که برخی معتقدند توافق با چین جایگزین برجام است گفت: این تصورات، توهماتی بیش نیست. برجام توافقی برای حل بحران هسته‌ای ایران است که در آن چارچوب همه قدرت‌های جهانی شامل چین و روسیه به اتفاق شش قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران صادر کردند و بر اساس آنها هم ایران را تحریم کردند و هم متحدان خواستار تعلیق کلیه برنامه‌های هسته‌ای ایران شدند.

وی تاکیدها و اصرارها بر علنی شدن توافق با چین را " یک بحث انحرافی و مشکوک" دانست و گفت: هیچ کشوری در دنیا توافق های خود با سایر کشورها را علنی نکرده و نمی کند چون نمی خواهند کشورهای رقیب با دشمن از محتوای آن مطلع شوند.

سید حسین موسویان درباره تصمیم ایران و چین برای تفاهم بر سر یک نقشه راه ۲۵ ساله گفت: چین و ایران وارث دو تمدن بزرگ بشر، از ریشه‌دارترین ملت‌های جهان و دو قدرت تاثیرگذار در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای هستند که باید روابطی حسنه و گسترده داشته باشند. داشتن یک نقشه راه برای روابط درازمدت نیز یک تصمیم درست و ضروری است که خیلی زودتر باید انجام می‌شد.

دیپلمات پیشین همچنین گفت : نقشه راه امضاء شده برای روابط در ۲۵ سال آینده حاکی از اراده دو حاکمیت برای توسعه روابط در همه زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی، فرهنگی و نظامی است که تکلیف دستگاه‌های ذی‌ربط دو کشور را روشن کرده است. حالا باید دید که در عمل چه میزان از این نقشه راه عملیاتی خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 674366 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟