ادامه تجاوز نظامی به یمن

ائتلاف سعودی با ادامه تجاوز نظامی به یمن ، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۶ بار آتش بس در استان الحدیده (غرب) را نقض کرد.

به گزارش رکنا ، شبکه خبری المسیره روز جمعه به نقل از اتاق افسران و ارتباط و هماهنگی برای رصد نقض آتش‌بس اعلام کرد، ۱۱ بار حمله هواپیمای جاسوسی در "الخمسین"، "المنظر"، "الفازة" و پرواز ۱۵ جنگنده در آسمان شهر الحدیده و مناطقی چون "الصلیف" و "المنظر" و نیز پرواز پهپادهای جاسوسی بر فراز مناطق الدریهمی، الفازه، حیس، الجبلیه را از جمله موارد نقض آتش بس برشمرد.

همچنین، ۴۱ مورد حمله راکتی و توپخانه‌ای و ۱۱۰ مورد تیراندازی از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده بوده است.

"مارتین گریفیث" نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن سه‌شنبه شب گفت، حملات هوایی جنگنده‌های نیروهای ائتلاف به صنعا، غیر نظامیان را هدف و معرض خطر قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بحران یمن، بزرگترین فاجعه انسانی جهان است و قحطی، این فاجعه را افزایش می دهد، افزود: آتش بس در تمام مناطق یمن، بازگشایی فرودگاه صنعا و تضمین ورود سوخت و کالا یک ضرورت فوری بشردوستانه برای کاهش این بحران است.

در روزهای گذشته حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن افزایش یافته است و در مقابل نیز نیروهای یمنی در واکنش به این حملات، مناطقی در خاک عربستان را هدف قرار دادند.

ابوظبی رقیب ریاض شده است

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به کشور یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک هم پیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

بر اثر تجاوز عربستان به یمن، تاکنون هزاران یمنی به شهادت رسیده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده‌ است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671178 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟