وزارت دفاع برای پدافند زیستی، شیمیایی و هسته ای از آمادگی لازم برخوردار است

به گزارش رکنا و به نقل از وزارت دفاع، امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از واکسن «فخرا» و همچنین فاز اول کارآزمایی بالینی تزریق این واکسن به فرزند دانشمند شهید "محسن فخری‌زاده" که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، ضمن تبریک ایام ولادت امام حسین (علیه‌السلام) و روز پاسدار و حضرت اباالفضل عباس (علیه‌السلام) و روز جانباز گفت: از همه دست اندرکاران، شرکت های دانش بنیان و همکاران وزارت دفاع و سازمان غذا و دارو که برای این کار زحمت کشیدند تقدیر و تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: در دنیایی زندگی می کنیم که دشمنان بشریت از هر وسیله‌ای خلاف آنچه ادعا می کنند برای جنگ استفاده می‌کنند. ما در جنگ تحمیلی هشت ساله در مقابل همه تجهیزات و تسلیحات دنیای شرق و غرب مقاومت کردیم و در این راه نیز شهدا و جانبازانی تقدیم شد و متوجه شدیم که باید قوی باشیم وگرنه نه تنها هیچ کسی به مردم ما رحم نخواهد کرد بلکه مورد ظلم جنایتکارانه قرار می گیریم.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز از روزهایی است که مدعیان حقوق بشر سلاح های شیمیایی را در اختیار جنایتکاری به نام صدام قرار دادند گفت: صدام در چنین روزهایی از سلاح شیمیایی علیه ملت و رزمندگان ما و ملت خود در حلبچه استفاده کرد و بالغ بر ١٠٠ هزار نفر شهید و جانباز با سلاح شیمیایی به ملت های ایران و عراق تحمیل شد، در واقع این دنیای واقعی ماست.

وی افزود: سلاح های هسته ای را همین آمریکای جنایتکار که ملت ما در این سال ها با تمام وجود ظلم او را احساس کردند، علیه ملت ژاپن نیز استفاده کرد. بیش از ٢٢٠ هزار نفر در دو مورد بمباران اتمی جان خود را از دست دادند و آثار آن هم تا مدت ها در ملت ژاپن باقی خواهد ماند.

برای پدافند زیستی، شیمیایی و هسته‌ای از آمادگی لازم برخورداریم

امیر سرتیپ حاتمی گفت: ما بر همین اساس برای دفاع از ملت خودمان در مقابل همه تهدیدات و هر آن چیزی که ممکن است دشمن روزی از آن به عنوان یک وسیله تهاجمی مانند سلاح های شیمیایی، هسته‌ای و زیستی به کار برد بایستی آماده باشیم. ملت ما باید بداند که یک تکیه گاه هوشیار و هوشمند در برابر دشمنان دارد.

وی ادامه داد: حوزه زیستی یکی از آن حوزه های نبرد است، امروز دنیا با یک همه گیری و پاندمی روبه رو است، برای پدافند زیستی، شیمیایی و هسته‌ای از آمادگی لازم برخورداریم.

وزیر دفاع گفت: دانشمند شهید فخری‌زاده با همان روحیه ای که نسبت به ملت عزیز ایران داشتند پیش از این که ما دچار این بیماری شویم به من گفتند که خوب است برای شناسایی این موضوع کار کنیم.

وی ادامه داد: کیت تشخیص دوستان ما جزو اولین کیت هایی بود که آماده شد و بلافاصله برای تولید واکسن هم اعلام آمادگی کردیم.

امیر حاتمی اظهار کرد: پس از هماهنگی با وزارت بهداشت یک فرآیند کاملا علمی وارد این کار شد، این کار متکی به کار کاملا علمی با زیرساخت ها و نیروی انسانی دانشمند دنبال شد.

وی ادامه داد: البته فرماندهی کل قوا به نیروهای مسلح دستور دادند تا نیروهای مسلح با تمام توان به وزارت بهداشت و کشور کمک کنند و در عین حال این موضوع را به عنوان یک رزمایش تلقی کنید، چرا که یک روزی ممکن است در یک صحنه نبرد همان دشمنی که سلاح های شیمیایی و هسته‌ای را استفاده کرده بود از این سلاح علیه ما استفاده کنند.

وزیر دفاع افزود: ما باید در اولین فرصت بتوانیم این تهدید را شناسایی کنیم و یک درمان اولیه با اتکا به همه ظرفیت های کشور انجام داده و آن را کنترل کنیم تا رزمندگان ما بتوانند در میدان بمانند و مقاومت کنند، این کار با همین نگاه انجام شده و بسیار امیدواریم به برکت خون شهید عزیزمان و اجرای خالصانه دستور فرمانده کل قوا که از این کار یک محصول مفید و خوب برای کمک به مردمی که درگیر این موضوع هستند حاصل شود.

وزیر دفاع اظهار کرد: اطمینان دارم اگر این کار یک بار دیگر اتفاق بیفتد، ما این کار را نه در مدت یکسال بلکه در مدت بسیار کوتاه تری انجام خواهد شد. چرا که هم تجهیز شدیم و آماده تر از گذشته هستیم و شاید در مدت ٣ ماه این مسیر را طی کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 671057 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟