انتقاد روسیه از سانسور اطلاعات توسط آمریکا

به گزارش رکنا، روسیه روز گذشته ایالات متحده آمریکا را به استفاده از فرصت‌های فناوری اطلاعات برای مشارکت در رقابت ناعادلانه و خودسرانه در زمینه سانسور محتوای رسانه‌های اجتماعی متهم کرد. روسیه در این هفته اعلام کرد که به تلافی آنچه که آن را، عدم حذف محتوای ممنوعه توصیف کرده، سرعت توئیتر را کاهش می‌دهد و این تهدیدی برای مسدود کردن کامل این پلتفرم آمریکایی بود، اقدامی که اختلاف بین مسکو و شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده را افزایش می‌دهد.

رسانه‌های اجتماعی در روسیه محدود می‌شوند

توئیتر در حال حاضر برخی از رسانه‌های روسی را "رسانه‌های وابسته به دولت" می‌خواند، البته این ادعا از سوی مسکو تکذیب شده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور، در ماه دسامبر قوانینی را امضا کرد که اختیارات جدید روسیه را برای محدود کردن غول‌های رسانه‌های اجتماعی ایالات متحده در اختیار روسیه قرار داد.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دیروز در فیس بوک نوشت: پلتفرم‌ها اصولاً استاندارد‌های واحدی برای مدیریت خود ندارند. این یک بن بست معنایی و فنی است.

انتقاد روسیه از سانسور اطلاعات شبکه‌های اجتماعی آمریکایی

زاخاروا گفت: محتوای دیجیتال توسط ناظران خاصی، بدون تصمیم دادگاه یا یک مرجع ذی صلاح ذیربط، خودسرانه و بی تفاوت سانسور می‌شود. هدف واشنگتن واضح بوده و آن استفاده از فرصت‌های فناوری اطلاعات برای رقابت ناعادلانه در همه زمینه‌ها است. توئیتر هم اعلام کرد که از افزایش تلاش‌ها برای مسدود کردن و خفقان گفت و گوی عمومی آنلاین به شدت نگران است و از اقدام روسیه برای کند کردن سرویس خود انتقاد کرد!

سال گذشته هم به دنبال حذف پست‌ها و اکانت‌های کاربران ایرانی توسط شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و توئیتر، که ترور سردار سلیمانی را محکوم کردند، موضوع مقابله جدی با اینگونه پلتفرم‌ها از سوی بسیاری از کارشناسان و فعالان فضای مجازی در داخل کشور مورد مطالبه قرار گرفت و وزارت ارتباطات نیز نسبت به مقابله با این اقدامات یکجانبه، مغرضانه و خلاف آزادی بیان، وعده‌هایی داد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 670320 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟