سخنگوی وزارت خارجه آمریکا : به ایران مساعدت‌ها یکجانبه پیشنهاد نمی‌کنیم!

به گزارش رکنا و به نقل از رویترز، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری خطاب به خبرنگاران گفت: «ما برای تهییج ایرانیان به آمدن به پای میز مذاکره هیچ‌گونه رفتار یا مشوق یکجانبه ای پیشنهاد نخواهیم داد. اگر ایرانیان تحت تأثیر این باور و برداشت باشند که، در نبودِ حرکتی از سوی آنها برای ازسرگیری پایبندی کامل به (توافق هسته‌ای)، ما مساعدت‌ها یا رفتارهای یکجانبه پیشنهاد خواهیم داد، خُب این یک سوءبرداشت است. »

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در ادامه افزود: «هر زمان دو طرف در پای میز مذاکره حاضر شوند، واشنگتن این اقدام را به مثابه برداشتن گام‌هایی از سوی دو طرف به سمت پایبندی مجدد به توافق [هسته‌ای ایران] مدنظر قرار خواهد داد. »

پرایس در ادامه اظهارات خود با تکرار شروط نابجا و قلدرمآبانه آمریکا برای بازگشت به برجام مدعی شد: «اگر و تنها اگر تهران به پای میز مذاکره بیاید، ما نیز به پای میز مذاکره خواهیم آمد، ما نیز آماده خواهیم بود تا در مورد طرح‌های پیشنهادی که به بازگشت دو طرف به مسیر پایبندی متقابل به این توافق کمک می‌کند، بحث و گفتگو کنیم. در نهایت این جایی است که ما می‌خواهیم به آن برسیم: پایبندی در برابر پایبندی . »

این در حالی است که ساعاتی پیش، «ایلهان عمر» نماینده دموکرات ایالت مینه سوتا آمریکا با مطرح کردن سوالاتی از «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه این کشور در خصوص توافق هسته‌ای با ایران، موضع دولت بایدن در خصوص برجام را به چالش کشید.

براساس این گزارش، ایلهان عمر در جریان برگزاری نشست مشترک کمیته روابط خارجی سنا با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، این پرسش اساسی را از او پرسید که «با توجه به اینکه ما طرفی بودیم که از توافق هسته‌ای ایران خارج شدیم. چرا ما نباید نخستین طرفی باشیم که نخستین گام را برای بازگشت به برجام برمی داریم؟!»

لازم به ذکر است که کاخ سفید از قصد دولت آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام- که دولت سابق این کشور از آن خارج شد- خبر می‌دهد؛ اما تاکنون هیچ گام عملی در این مسیر برنداشته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669843 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟