تصمیمات ائتلاف اوپک پلاس امید به عادی شدن اقتصاد جهان را زنده می‌کند

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه طی نشستی درباره اقدامات لازم برای افزایش فعالیت های سرمایه گذاری تاکید کرد که تصمیمات سازمان اوپک پلاس امید به عادی شدن اقتصاد جهان را زنده میکند.

پوتین گفت: من فکر می کنم تصمیماتی که اخیراً در چارچوب اوپک پلاس اتخاذ شده هنوز به ما این باور را می دهند که حرکت اقتصاد جهانی به سمت عادی شدن شرایط، آرام و پایدار خواهد بود.

وی افزود: علاوه بر این، (الکساندر) نواک، (معاون نخست وزیر روسیه) موفق به مذاکره در مورد شرایط مطلوب برای فعالیت ما در بخش صنعت و افزایش تدریجی تولید شده است.

رئیس جمهور روسیه در ادامه ابراز امیدواری کرد که "هیچ حرکت عجولانه ای در اینجا رخ ندهد."

پوتین همچنین در مورد اظهارات واجیت الکپروف، رئیس شرکت نفتی لوک اویل که خواستار کمک دولت و وزارت دارایی روسیه برای تحریک پروژه های تولید روغن چسبناک شده است، گفت که به این موضوع توجه خواهد کرد.

پوتین گفت: من یادداشتی نوشتم و از وزیر انرژی و معاون نخست وزیر که مسئول این حوزه است خواهش خواهم کرد که در این مورد کار کنند و بعداً گزارش دهند.

تولید نفت کشورهای اوپک در ماه فوریه که اکثر اعضا محدودیت عرضه را در سطح ژانویه حفظ کرده بودند و عربستان سعودی نیز به وعده خود برای کاهش تولید یکجانبه به میزان یک میلیون بشکه در روز عمل کرده بود، کاهش یافت.

هفته گذشته عربستان همزمان با تصمیم اوپک پلاس برای ادامه محدودیت عرضه، کاهش تولید یکجانبه خود را به مدت یک ماه دیگر تا آوریل تمدید کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669625 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟