دعوت از وزیر خارجه فنلاند برای سفر به تهران / حمایت فنلاند از برجام

وزیران امور خارجه ایران و فنلاند به صورت تلفنی با یکدیگر درباره همکاری‌های دوجانبه و همچنین موضوع برجام گفت‌وگو کردند.

به گزارش رکنا، در گفت‌وگوی تلفنی «پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند با محمدجواد ظریف ، همکاری‌های دوجانبه سیاسی، اقتصادی و کنسولی، برجام، مسائل منطقه و تحولات بین‌المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، با یادآوری عهدشکنی آمریکا در توافق برجام و وضع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی علیه ایران و انفعال اروپا در قبال آن، به خویشتنداری ایران و ایفای کامل تعهدات خود تا یک سال پس از آن اشاره کرد و افزود: گام‌های جبرانی ایران نیز در چارچوب برجام بوده و هدف آن اعاده توازن و حفظ برجام است.

ایران در چه صورت به برجام برمی گردد؟

ظریف افزود: در صورتی که آمریکا تحریم‌های غیرقانونی خود را بردارد و تعهدات خود در برجام را اجرایی کند، ایران نیز از گام‌های جبرانی خود که همه آنها برگشت‌پذیر هستند، برخواهد گشت.

وی همچنین از همتای فنلاندی خود دعوت کرد تا در فرصتی مناسب به تهران سفر کند.

پکا هاویستو وزیر خارجه فنلاند نیز در این گفت‌وگو ضمن اعلام حمایت کشورش از برجام، خواستار دادن فضای بیشتر به دیپلماسی شد.

وی ضمن گفت‌وگو در باره همکاری‌های دوجانبه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، بهداشتی و کنسولی، تعاملات مراکز مطالعاتی دو کشور را مورد تاکید قرار دارد و از برگزاری نشست وزرای خارجه اروپایی در چارچوب فروم هلسینکی خبر داد و از وزیر خارجه ایران برای شرکت در آن دعوت کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 669371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟