دولتمردان موتورخاموش از فشارهای مجلس جوان احساس خطر کرده‌اند

به گزارش رکنا، سید امیرحسین قاضی زاده نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به مواضع مشاور رئیس جمهور درباره بررسی بودجه در صحن مجلس، گفت: اینکه مشاور رئیس جمهور، مجلس را به خاطر تصمیماتش پیرامون اصلاح بودجه مورد خطاب قرار می‌دهد عجیب نیست. دولتی که سال‌ها در اصلاح بودجه کوتاهی ورزیده و هم در سمت درآمدها و هم در سمت کنترل هزینه‌ها، کوتاهی‌ها و خطاهای فاحش داشته است از اهتمام مجلس به اصلاح بودجه احساس خطر می‌کند.

وی افزود: دولت صرفاً به خاطر سلیقه سیاسی و تصمیم شخصی رئیس جمهور لوایح اصلاحی در زمینه مالیات را متوقف کرده و از اجرای نظام مالیات بر مجموع درآمد که می‌توانست ضمن استقرار عدالت و شفافیت در مالیات‌ستانی، راه را بر مفاسد اقتصادی، ارتشاء، پول‌شویی، و کنترل تخصیص منابع بانکی و مهار نقدینگی هموار سازد خودداری کرده است.

نایب رئیس مجلس اظهار داشت: از طرف دیگر با تعمیم پرداخت فوق‌العاده ویژه به همه کارکنان دولت، افزایش پرداختی به مدیران عالی تا سقف ۲۱ برابر حداقل دستمزد، و با عدم کنترل پرداخت‌های دولت از طریق اجرای صحیح پرداخت به ذی‌نفع نهایی، در مدیریت هزینه‌های دولت نیز اهمال ورزیده است.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: چنین دولتی که محصول شیوه بودجه‌نویسی آن افزایش چشمگیر کسری تراز عملیاتی بودجه، تکیه دولت بر فروش دارایی و در نتیجه بر هم زدن بازارهای مالی و تخلفات گسترده در خصوصی‌سازی، افزایش بدهی دولت و در نتیجه دامن زدن به تورم، و تداوم وابستگی به درآمد نفتی و در نتیجه گره خوردن زلف اقتصاد ایران به رفع تحریم‌ها بوده است، حق دارد نگران تلاش مجلس جوان برای اصلاح امور و نشان دادن امکان‌پذیری بی‌اثرساختن تحریم‌ها باشد.

وی با بیان اینکه البته کار مجلس در اصلاح امور آسان نیست، گفت: مجلس بدون مشارکت موثر دولت توانایی اجرای اصلاحات ساختاری عمیق و دقیق را ندارد و همواره نگران آن است که کارشکنی‌های ذی‌نفعان تداوم وضع موجود، دهک‌های کم‌درآمد مردم را قربانی گروگانگیری معیشتی کند. اما مسئله این جاست که این به آب و آتش زدن‌های مجلس برای اصلاح بودجه، که احتمالاً خالی از خطا و اشتباه هم نباشد، بازتاب بی‌عملی‌ها و کوتاهی‌های دولت است.

گویا دولتمردان موتورخاموش از مجلس جوان احساس خطر کرده‌اند

نائب رییس مجلس همچنین در توئیتی در واکنش به توئیت حسام‌الدین آشنا که مصوبات مجلس را «دولت‌انداز» نامیده بود و نمایندگان را نسبت به تصویب مصوباتی که دولت جوان و انقلابی مطلوب‌شان را فاقد آمادگی برای اجرای آنها در آینده دانسته است بر حذر داشته بود، نوشت: گویا دولتمردان موتورخاموش، از فشارهای دولت‌راه‌انداز مجلس جوان احساس خطر کرده‌اند. اگر کسانی توان تشکیل دولت جوان و انقلابی برای مواجهه با بحران‌های دست‌ساز برجای‌مانده از بی‌عملی دولت پیشین را در خود نمی‌بینند، بهتر است اساساً وارد گود انتخابات نشوند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666756 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟