مجلس ادغام دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کند

به گزارش رکنا، حجت الاسلام مجید نصیرایی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، طی تذکری شفاهی،گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۴ مصوبه ای مبنی بر ادغام مراکز علمی و دانشگاه ها داشت اما هیچ اقدامی در جهت اجرای این مصوبه تاکنون انجام نشده است.

وی بیان کرد: دولت در ماه های پایانی کار خود بدون کار کارشناسی، به دنبال اجرای این مصوبه است و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم بدون هم فکری اقدام به ادغام کرده است.

نماینده مردم فردوس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این ادغام کارشناسی نشده، حدود ۱۴۰ هزار دانشجو آسیب می بینند و مشخص نیست که برخی افراد چرا به دنبال حاشیه سازی هستند و چه اصراری دارند تا برای کشور مسئله ایجاد کنند؟

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: در گذشته هم درباره این مسئله به وزیر علوم نامه نوشته و دغدغه نمایندگان را مطرح کردم.

وی تصریح کرد: ادغام مراکز علمی و دانشگاه ها باید با هماهنگی و اولویت بندی باشد و باید تکلیف دانشگاه های دولتی، غیردولتی، آزاد، پیام نور، بخش خصوصی و دانشگاه هایی که ردیف بودجه دارند، با دانشگاه هایی که با وقف و کمک های مردمی اداره می شوند، مشخص شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این مسئله مهم است و پیگیری می‌کنیم تا جلساتی برای حل آن برگزار شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 666371 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟