فعالیت علی لاریجانی برای انتخابات جدی شد / آغاز پروژه محدود کردن اسلامیت نظام توسط جریان اصلاحات

به گزارش رکنا، پیگیری‌ها از تحرکات انتخاباتی برخی از هواداران علی لاریجانی در بخش قابل توجهی از استان های کشور حکایت می کند. هواداران علی لاریجانی همچنین در روزهای گذشته با شخصیت های موثر شهرستان ها ارتباط برقرار کرده و از آنها برای حمایت از علی لاریجانی در انتخابات 1400 دعوت و تشویق کرده اند. به اعتقاد برخی از فعالین سیاسی این تحرکات استانی و انتخاباتی نمی تواند یک کار خودجوش سیاسی بوده باشد و علامتی از جدی تر شدن حضور علی لاریجانی در انتخابات 1400 تلقی می شود. با وجود گمانه زنی های رسانه ای، در هفته های اخیر علی لاریجانی حضور رسانه ای خاصی نداشته و مواضع علنی نیز از او درباره حضور یا عدم حضور در انتخابات مطرح نشده است. پیش از این جهان نیوز در بولتن شماره سی و سه خود از فعال شدن برخی از نمایندگان ادوار مجلس با هدف حمایت از علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داده بود.

لازم به ذکر است این اخبار غیر رسمی و گمانه زنی درباره ورود علی لاریجانی به انتخابات در حالی است که پیش از این با عبور اصلاح طلبان از علی لاریجانی و تلاش برای کشاندن ظریف به انتخابات ریاست جمهوری و همچنین نتایج نظرسنحی های اخیر و محبوبیت بسیار کم لاریجانی در میان مردم و از سوی دیگر عدم تحرک سیاسی علی لاریجانی در هفته های اخیر، نشانه جدی از عدم تمایل او برای انتخابات ریاست جمهوری توسط برخی از فعالین سیاسی برآورد شده بود

آغاز پروژه محدود کردن اسلامیت نظام توسط جریان تندرو اصلاحات

در دوره اصلاحات و پس از آن جریان اصلاحات به بخش مهمی از تحریف برخی اصول اسلامی در داخل کشور تبدیل شدند. اما در هفته‌های اخیر بخش قابل توجهی از فعالین سیاسی و رسانه‌ای جریان اصلاحات به نوعی اهمیت جمهوریت در انقلاب اسلامی را مطرح می کنند که جای چندانی برای اسلامیت انقلاب اسلامی باقی نمی ماند. برخی از این چهره ها و رسانه های اصلاح طلب با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات 1400 محور عملیات روانی خود را تاکید بر فاصله‌ گرفتن ‌نظام ‌جمهوری‌ اسلامی‌ و‌ نیز ‌تلویحا نظریه‌ ولایت ‌فقیه ‌از ‌جمهوریت ‌مطرح ‌ساخته ‌و ‌تاکید ‌می‌کنند؛ ‌تضعیف ‌جمهوریت ‌نظام‌ زمانی‌ آغاز‌ شد‌ که ‌تفسیری‌ از ‌حکومت ‌ولایی حاکم شد که در تقابل با نظام جمهوری قرار گرفت. بررسی های خبرنگار جهان نیوز نیز نشان می دهد که یکی از لیدرهای جریان تندروی اصلاحات گفته است که علاوه بر پررنگ کردن جمهوریت، باید تفسیر دلخواه خود را نیز از اسلامیت جمهوری اسلامی در افکار عمومی باید بیان کنیم.

جریان تندروی عدالت خواه به جریان فتنه پیوست

جریان تندرو عدالتخواه طی سالهای اخیر بعد از جریان تندروی اصلاحات به دومین شاخه ضلع داخلی تکمیل پازل های ضدانقلاب خارج نشین تبدیل شده است.

پیگیری ها نشان می دهد که اخیرا برخی از اعضای جریان عدالت‌خواهان تندرو برنامه ای برای حمایت از معترضان انتخاباتی 88 و انتقاد به حصر موسوی و کروبی تدوین کرده اند. جالب آنکه این جریان تندروی عدالتخواهی مدعی است که حصر اقدامی خلاف قانون است و تاکید دارند با مخالفت با این اقدام می توانیم بدنه اجتماعی فتنه را به سمت خود متمایل کنیم!

لازم به ذکر است که در کارنامه این جریان منحرف عدالتخواهی تمرکز بر مطالبات زنان و جوانان در برابر نظام و پیگیری پرونده‌های دستگیرشدگان امنیتی و ضد انقلاب نیز دیده می شود.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع : بولتن جهان‌نیوز

کدخبر: 666352 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟