طعنه سنگین زیدآبادی به «کیهان» درباره نظرسنجی دانشگاه مریلند

فعال و تحلیلگر سیاسی در یادداشتی تلگرامی نوشت: روزنامه کیهان به نقل از نتیجۀ نظرسنجی دانشگاه مریلندِ آمریکا تیتر زده است که ۷۳ درصد از مردم ایران از مصوبۀ مجلس شورای اسلامی با نام "اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها...." حمایت می‌کنند!

به گزارش رکنا ، احمد زیدآبادی ادامه داد: راستش من نمی‌دانم این دانشگاه مریلند چگونه از آن سر دنیا اقدام به نظرسنجی در بین ایرانیان می‌کند که نتایجش همیشه مورد علاقۀ کیهان درمی‌آید و به تیتر نخست آن تبدیل می‌شود؛ اما با مشاهدات روزانۀ امثال من در تضاد است!اگر قرار باشد مردم یک جامعه ۷۳ درصد نسبت به یک مصوبۀ مجلس‌شان نظر مثبت داشته باشند، لابد باید نزدیک به صد در صد آنها از آن مصوبه با خبر باشند! اما من حاضرم شرط ببندم که حتی نیمی از ایرانی‌ها نیز از قانون اقدام راهبردی مجلس یا محتوای آن خبر ندارند چه برسد به اینکه ۷۳ درصدشان بخواهند حامی آن باشند!

لزوم انجام نظرسنجی معتبر در کشور

وی افزود : در همین جا باید تأکید کنم که این عدم اطلاع فراگیر از مصوبات مجلس، حتی مصوبات بسیار مهم و تأثیرگذار، منحصر به جامعۀ ایران نیست و شامل عموم کشورها می‌شود تا روزنامۀ کیهان فردا یقه‌ام را نچسبد و داد و بیداد راه نیندازد که این فلان فلان شده منکر اطلاع و آگاهی مردم فهیم ایران شده و به آنان توهین کرده است!

زیدآبادی تاکید کرد : ای کاش نظرسنجی معتبری در کشور صورت می‌گرفت تا متوجه شویم اصلاً چند درصد مردم ایران، هر یک از چهره‌های سیاسی معروف را می‌شناسند! بسیاری از کسانی که به دلیل سال‌ها ریاست و وزارت گمان می‌کنند زبانزد خاص و عام شده‌اند، معمولاً شناخت جامعه نسبت به آنها از ۳۰ درصد هم فراتر نمی‌رود! اگر مهندس عباس عبدی در این زمینه چیزی بنویسد، کمک شایانی به این بحث خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665855 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟