علم‌الهدی: امروز اقتدار و قدرت ما از روزهای نخست بیشتر شده است

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد با اشاره به جلسه این هفته مجلس خبرگان، اظهار کرد: در این جلسه مقام معظم رهبری به عنوان یک دستورالعمل راهبردی قاطع فرمودند: "در مسائل هسته‌ای در برابر دشمن، مردم یک صدا داشته باشند؛ دولت، مجلس و جریان‌های سیاسی، همگی یک صدا در جریان هسته‌ای در مقابل دشمن قیام کنند و دوصدایی نباشد."

به گزارش رکنا،  وی تاکید کرد: این یک صدایی که همه باید به آن ملتزم باشند، صدای خود رهبری، ولایت و موضع امامت است. مقام معظم رهبری فرمودند: "قانون لغو تحریم‌ها که مجلس تصویب کرد، قانون خوبی بود." اگر این قانون خوبی بود، پس آن یک صدایی که ایشان می‌فرمایند، دقیقا بایستی همین قانون باشد. این قانون دارای دو جنبه حقوقی و سیاسی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: جنبه حقوقی آن همانی بود که بیان می‌کرد در صورت عدم لغو تحریم‌ها ، ایران عمل به پروتکل الحاقی را از پنجم اسفند متوقف خواهد کرد. پروتکل الحاقی، تعهدی داوطلبانه بود. طبق قانون، عمل به پادمان الزامی است نه پروتکل الحاقی.

علم‌الهدی ضمن اشاره به تفاوت‌های بین الزامات پادمان و پروتکل الحاقی، خاطرنشان کرد: در نتیجه برجام ایران به طور داوطلبانه متعهد به اجرای پروتکل الحاقی شد. معنای قانون مجلس این است که آن نظارت غیر حساب شده‌ای که آژانس نسبت به غنی‌سازی اورانیوم داشته است، دیگر نخواهد بود و فقط بر اساس قانون پادمان می‌توانند نظارت داشته باشند.

وی توافق اخیر دولت با آژانس را تخلف از قانون لغو تحریم‌های مصوب مجلس دانست و افزود: طبق قانون در صورت عدم لغو تحریم‌ها، نباید نظارت آژانس وجود داشته باشد، خب اگر این‌ها بعد از یک ماه اقدام به لغو تحریم‌ها کردند، در این یک ماه نباید نظارتی وجود داشته باشد و اینکه گزارش فعالیت‌ها ضبط شود و پس از یک ماه در اختیار آژانس قرار گیرد، تخلف از قانون است.

این عضو مجلس خبرگان، با بیان اینکه این توافق از نظر جنبه‌های سیاسی هم خلاف است، تصریح کرد: قانون راهبردی لغو تحریم‌ها به این دلیل بود که طبق فرموده مقام معظم رهبری با رفتارهای مستکبرانه آمریکا و اروپا مقابله شود. در حالیکه پس از توافق دولت با آژانس، مدیرکل آژانس و وزیر امور خارجه فرانسه در طی مصاحبه‌هایی گفتند نظارت ما طبق پروتکل الحاقی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران، قطع نشده است. لذا آن اثر این قانون که به دنبال مقابله با استکبار بود، از بین رفت. بعد هم که اروپاییان آن اطلاعیه کذایی را صادر کردند و آمریکا نیز با عربده‌کشی گفت که تحریم‌ها را لغو نمی‌کند.

علم‌الهدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم حل اختلافات بین مجلس و دولت، عنوان کرد: ما چرا از غرب و آمریکا می‌ترسیم؟ چرا ما باید در برابر این کفار عقب‌نشینی کنیم؟ مقام معظم رهبری فرمودند "در آن روزی که آمریکا از برجام خارج شد، ایران نیز باید عمل به تعهدات خود را لغو می‌کرد." طبق آیه قرآن، دشمنان به زودی هلاک خواهند شد و تمام قدرت‌های زمین در اختیار شما مردم ایران قرار خواهد گرفت، تا خدا ببیند شما چگونه عمل خواهید کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام (ره) نیز این آیه قرآن را باور کردند و بر اساس آن فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این جمله امام، یک تحلیل، پیشگویی و یا شعار نبود. این استفاده از آیه قرآن بود. ۴۰ سال از روزی که امام (ره) این جمله را گفتند گذشته است. در این ۴۰ سال دو نمایشگاه در دنیا برای اثبات حرف امام به وجود آمد. یکی در آمریکا و دیگری در ایران.

امام جمعه مشهد ادامه داد: از روزی که امام این جمله را فرمودند، هیچ کدام از روسای جمهور آمریکا هیچ غلطی نتوانستند بکنند و این فرمایش امام در برابر چشم دنیا به نمایش درآمد. هر کدام از روسای جمهور آمریکا با یک برنامه‌ای می‌خواستند بر ملت ایران فشار آورند و آخرین این‌ حربه‌ها، تحریم اقتصادی بود که در تمام این‌ها شکست خوردند. این نمایشگاه سخن امام در آمریکا بود.

علم‌الهدی اضافه کرد: در این ۴۰ سالی که از این فرمایش امام می‌گذرد، ما هم در برابر غرب ایستادیم و هیج غلطی نتوانستند بکنند. امروز مقاومت، اقتدار و قدرت ما از روزهای نخست بیشتر است و دشمنان ما هیچ کاری نتوانستند بکنند، پس چرا ما می ترسیم؟ آیا کسی می‌تواند بیشتر از شاه تابع آمریکا باشد؟ نتیجه آن ۲۵ سالی که در زمان شاه، آمریکا بر کشور ما مسلط بود، چه شد؟ در آن ۲۵ سال جز خیانت و دزدی دیگر چه کردند؟ حال ما ۴۰ سال است که در برابر استکبار غرب ایستاده‌ایم و باز هم بترسیم؟

این عضو مجلس خبرگان ضمن توصیه به مسئولین در خصوص باور کردن قرآن و اهل بیت، گفت: پس از این ۴۰ سال، این همه عزت، اقتدار و عظمت را خدا نصیب ما کرد و با کمک امام زمان(عج) همه این‌ها برای ما به دست آمد. مگر برجام مقدس است؟ برجام از روز اول هم به منظور لغو تحریم‌ها تنظیم شد. هشت سال پای برجام ایستادید، تحریم‌ها لغو نشد و دلار از سه هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسید. این‌ها همه نتیجه برجام بود.

علم‌الهدی با اشاره به سخنان مقلم معظم رهبری مبنی بر لزوم لغو تحریم‌ها و انجام راستی‌آزمایی از سوی ایران، بیان کرد: نباید به چیزی کمتر از این راضی شد و به استکبار جهانی روی خوش نشان داد. ما پرورده ی مکتب مولا(ع) هستیم و کشور ما، کشور امیرالمومنین (ع) و رسول اکرم(ص) است. ما روش و خط سیاسی خودمان را باید از روش‌های این دو بزرگوار اتخاذ کنیم و نباید در برابر دشمن کوتاه کنیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 665295 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟