شرکت‌های خصوصی ایران و اسلواکی پیشگام گسترش همکاری‌ ها

به گزارش رکنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،‌حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید جمهوری اسلواکی در تهران، با اشاره به اینکه شرایط برای همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با گذشته تفاوت کرده است، گفت: شرکت‌های خصوصی دو کشور می‌توانند پیشگام گسترش روابط و همکاری‌های مشترک در عرصه‌های مختلف باشند.

رییس جمهوری در ادامه با بیان مقابله موثر با شیوع کرونا ، مشارکت همگانی کشورهای جهان را می‌طلبد، اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر ۳ نوع واکسن پیشگیری از کرونا در دست ساخت و آزمایش دارد و آماده است در این زمینه با کشورهای دیگر از جمله اسلواکی تجربیات خود را به اشتراک بگذارد.

آقای لادیسلاو بالک سفیر جدید جمهوری اسلواکی در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود گفت: اسلواکی احترام و اهمیت خاصی برای ایران قائل بوده و مصمم است روابط خود را با تهران در زمینه‌های مختلف گسترش دهد.

سفیر اسلواکی تصریح کرد: همه‌گیری کرونا، گسترش همکاری‌ها و روابط انسان‌دوستانه کشورهای مختلف جهان با یکدیگر را بیش از پیش ضروری ساخته است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 664812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟