نگران سفرهای نوروزی زودهنگام به مازندران هستیم

علی بابایی کارنامی در مورد وضعیت استان مازندران از نظر همه گیری کرونا گفت: بیماری کرونا در مازندران این روزها وضع بدی ندارد.

به گزارش رکنا، شاخص‌ها نشان می‌دهد که موج بیماری کاهشی است. در عین حال ما نگران موج کرونای انگلیسی هستیم چرا که نزدیک تعطیلات نوروزی هستیم و این امکان وجود دارد که مردم سفرهای خود را از اواخر اسفند ماه آغاز کنند.

این عضو مجمع نمایندگان استان مازندران گفت: موج شیوع بیماری در استان مازندران همیشه برخلاف دیگر شهرها و استان‌ها بوده است. تنها چند روز است که مثل بقیه مناطق کشور روند کاهشی را تجربه می‌کنیم.

نماینده مردم ساری در مجلس در مورد سفرهای نوروزی زودهنگام ابراز نگرانی کرد و گفت: ما از امروز نگران سفرهای نوروزی هستیم. اگر اقدامات پیشگیرانه صورت نگیرد، اتفاقات ناگواری خواهد افتاد. مازندران و سفرهای نوروزی به خودی خود می‌تواند آمار کشور را بالا و پایین کند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: دولت باید تدبیر جدی در زمینه کنترل عبور و مرور و پایش میزان سلامتی افراد جدی باشد. اگر تدابیر لازم صورت نگیرد، شاید اتفاقات نگران کننده‌ای بیفتد. آخرین داده‌ها در مورد کرونای انگلیسی، خبر از شدت و حدت چند برابری کرونای معمولی می‌دهد. وزارت بهداشت و آموزش پزشکی باید دقیق‌ترین و واقعی‌ترین اطلاعات در مورد این نوع کرونا را به مردم اعلام کند.

بابایی کارنامی افزود: بیمارستان‌ها و فضای درمانی باید برای نوروز بیش ازپیش آماده باشند. کادر درمان تجربه نوروز سال گذشته را از سر گذرانده است و از این جهت نگرانی چندانی نداریم.

وی در پایان تأکید کرد: از زمانی که کرونا به ایران وارد شد، از دولت خواسته‌ایم که تردد نوروزی به استان‌های شمالی را به طور کامل ممنوع کند. سال گذشته هم علی رغم محدودیت‌ها، تجربه خوبی نداشتیم.

بابایی کارنامی اظهار کرد : استان مازندران گردشگر پذیر است به همین خاطر لازم می‌دانم به دولت هشدار دهم که به اشخاص مجوز تردد ندهند. هتل‌ها و مسافرخانه‌های ما همگی تعطیل هستند. اگر نگران جان مردم مازندران هستیم باید دولت اعلام کند که هیچ مسافر تهرانی به استان مازندران سفر نکند.

نظر مجمع نمانیدگان استان‌های شمالی جلوگیری و ممنوعیت ۱۰۰ درصدی سفرهای به شهرهای شمالی است. اگر اتفاقی بیفتد، مسئولیتش با دولت است.‎آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663644 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟