قدرت خرید یارانه نقدی برابر هفت هزار تومان شد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: بنابر اطلاعات موثق بیش از ۱۵۰ نفر در کشور متخصص چتربازی هستند که پول خود را در بانک‌ها و یا دارایی‌های نقد شونده نگه می‌دارند و می‌دانند و فرصت‌های سودآوری را می‌شناسند و پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش رکنا، رضایی گریزی هم به وضع نابسامان بورس زد و گفت: برای اینکه گروه متوسط و ضعیف جامعه که سرمایه‌های اصلی خود را به بورس آورده بیش از این ضرر نکند باید زودتر برای بورس تصمیم جدی گرفت.

‌محسن رضایی گفت:برنامه هفتم توسه کشور اولین برنامه گام دوم انقلاب است و برای تحول بنیادین در حوه‌های فرهنگی و اقتصادی باید تهیه و تنظیم شود.

او افزود: پیش‌بینی‌می‌شود از این پس قوای سه‌گانه موظف شوند ظرف شش ماه پس از ابلاغ سیاست‌های کلی، برنامه‌های خود را برای اجرایی شدن آن اعلام کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر جلب مشارکت فعالان اقتصادی در برنامه‌ریزی برای اجرای سیاست‌های کلان کشور اظهار کرد:پیشنهاد‌ها و نظرات فعالان اقتصادی به ویژه اعضای اتاق‌های بازرگانی را بر مبنای نقشی که در تحقق برنامه‌های کلان کشور از جمله برنامه هفتم بر عهده خواهند گرفت، دریافت می‌کنیم.

او با تاکید بر ضرورت عزم جدی و مدیریت قرارگاهی برای مبارزه با فقر، فساد و تبعیض گفت: در چند سال گذشته ارزش پول ملی کاهش شدیدی یافته است، به طوری که توان خرید مردم با یارانه ۴۵ هزارتومانی در سال ۹۲ برابر ۲۷۰ هزارتومان امروز است و قدرت خرید ۴۵ هزار تومان یارانه امروز برابر ۷ هزار تومان در سال ۹۲ است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 663173 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟