تشکیل دبیرخانه دائمی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، طبق تبصره یک ماده ۶۳ قانون تشکیل شوراهای اسلامی مورخ ۲۰ تیر ۱۳۹۶؛‌ در ششمین دوره، حسین بحیرایی به عنوان دبیر اجرایی هیات مرکزی نظارت منصوب شد و با انتصاب وی و سه معاونت مالی و پشتیبانی؛ معاونت ارتباطات و روابط عمومی و معاونت و حقوقی و آموزشی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور دبیرخانه این دوره فعالیت خود را آغاز کرد. اسلام حسین‌زاده به‌عنوان معاون مالی و پشتیبانی، مرتضی جلیل‌زاده به عنوان معاون حقوقی و آموزشی و مرتضی نصیری به‌عنوان معاون ارتباطات و روابط عمومی دبیرخانه هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور معرفی شدند.

به گزارش رکنا، این معاونان در دوره چهارم و پنجم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز این مسئولیت‌ها را برعهده داشتند.نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی برعهده مجلس شورای اسلامی است و پنج نفر از نمایندگان مجلس برای هیات مرکزی نظارت انتخاب می شوند.

اعضای هیات مرکزی نظارت با مشورت مجمع نمایندگان استان ها برای هر استان سه نماینده مجلس را برای نظارت در استان تعیین و این سه نفر در استان ها برای هر شهرستان و هر بخش پنج نفر را انتخاب می کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور خرداد ماه ؛ سال ۱۴۰۰ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار خواهد شد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661740 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟