اروپا از سیاست "آقا اجازه" دست بردارد

ابراهیم عزیزی اظهار کرد: در موضوع برجام حرف قطعی را مقام معظم رهبری فرمودند و براساس آن نقشه راه نظام جمهوری اسلامی ایران مشخص شد، ایشان سیاست روشنی را بیان کردند که تبعیت از آن وظیفه همه است.

به گزارش رکنا، وی توضیح داد: آمریکا باید تمامی تعهدات خود را نه در حرف بلکه در عمل اجرا کند و اعتماد از دست رفته ما را جلب کند. آمریکا باید اثبات نماید که می‌خواهد گذشته را جبران کند چون این آمریکا بوده که در برجام نقض عهد کرده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه نقض عهد نکرد لذا طبیعی است که وقتی قرار بر انجام اقدامات یک طرفه آن در جهت تامین منافع بیگانگان و نظام سلطه در میان باشد، نظام جمهوری اسلامی ایران زیربار این نوع رفتارها نرفته و مجلس شورای اسلامی هم اجازه این اقدامات را نمی‌دهد. هیچ کس مجاز نیست که خارج از چارچوب تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری حرکت کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا نه تنها باید به تعهداتش عمل کند بلکه باید اعتماد از دست رفته را برگرداند و لطمات مادی و معنوی وارد شده به کشورمان را جبران کند. البته در رابطه با سیاست‌های آمریکا، ما هیچ تفاوتی بین جو و دونالد قائل نیستیم هر دوی آنها آبشخور نظام سلطه هستند و تنها شیوه‌هایشان متفاوت است.

وی یادآور شد: در دوران دونالد ترامپ آمریکا از برجام خارج شد و با بدعهدی تعهدات را اجرایی نکرد البته پیش از او در دوران اوباما نیز تحریم‌هایی علیه ملت ایران اجرا شد. در حال حاضر بایدن ظاهرا می‌خواهد رویکرد متفاوتی داشته باشد اما چیزی در میدان عمل از خود نشان نداده است. باید ثابت شود که آمریکایی‌ها با تغییر رفتار می‌خواهند سیاست‌هایشان را تجدید نظر کنند که این کار نه با گفتار درمانی و نه با بحث‌های چند پهلو میسر نمی‌شود. آمریکایی‌ها باید اقدامات عملی انجام دهند.

عزیزی تاکید کرد: نظام سلطه آمریکا باید به دنبال جلب رضایت و اعتماد از دست رفته از ایران باشد، اروپایی‌ها هم دست از سیاست "آقا اجازه" بردارند و تکلیف خودشان را روشن کنند. پس دیگر مباحثی همچون این‌که توپ در زمین چه کسی است، موضوعیت ندارد بحث بر سر جلب اعتماد و اجرای عملی تعهدات است.

وی در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی هم براساس قانون لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملی چارچوب کار را مشخص کرده و هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد دولت هم براساس قوانین نظام اسلامی و راهبردهای مبتنی بر اندیشه‌های دینی و اسلامی حرکت کند که آن نیز توسط ولایت فقیه به عنوان رکن رکین نظام اسلامی مشخص شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 661607 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟