هشدار مرکل درباره وقوع موج سوم کرونا

آنگلا مرکل درباره خطرات ویروس‌های جهش یافته کرونا که موارد زیادی از آن در آلمان کشف شده هشدار داده و گفت: با وجود کاهش آمار مبتلایان و واکسیناسیون که در حال انجام است هر کسی باید بسیار بسیار با دقت و محتاط عمل کند. کارشناسان بر این عقیده‌اند که تنها گذر زمان نیاز است تا جهش‌های ویروس غالب شود و این یک خطر بسیار واقعی است.

به گزارش رکنا، صدر اعظم آلمان همچنین گفت: ما در حال مبارزه با این ویروس هستیم و می‌توان گفت آن دشمن ما است.

مرکل همچنین درباره عواقب کاهش محدودیت‌ها هشدار داده و گفت: کاهش بیشتر محدودیت‌ها نباید منجر به موج جدیدی از این ویروس شود که به برتری آن بیانجامد و تعداد مبتلایان به صورت تصاعدی افزایش یابد.

مرکل همچنین تاکید کرد که در مقابله با کرونا در پاییز گذشته کوتاهی‌ها و غفلت‌های زیادی رخ داد. وی گفت: ما به اندازه کافی محتاط و سریع نبودیم.

هشدار درباره وقوع موج سوم کرونا

وی درباره وقوع موج سوم کرونا در کشور با شیوع ویروس‌های جهش یافته هشدار داده و گفت: در حال حاضر ویروس جهش یافته انگلیسی بیشترین موارد آلودگی را در بین ویروس‌های جهش یافته دیگر در آلمان ایجاد کرده است.

بنا بر تصمیماتی که در نشست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با مسئولان ایالتی این کشور در روز چهارشنبه (22 بهمن) گرفته شد، محدودیت‌های کرونایی تا روز هفتم مارس یعنی تا بیش از سه هفته دیگر ادامه خواهد یافت. این برنامه بازگشایی مدارس و آرایشگاه‌ها را شامل نمی‌شود.

بسیاری از مسئولان ایالت‌های آلمان قصد دارند مدارس و مهدکودک‌ها را از روز 20 فوریه به تدریج و با رعایت مقررات شدید بهداشتی باز کنند. همچنین آرایشگاه‌ها می‌توانند فعالیت خود را از اول مارس شروع کنند.

بر اساس مقررات جدید با کاهش شمار مبتلایان به کرونا به زیر 35 نفر از هر 100 هزار نفر ظرف یک هفته، برخی حوزه‌های دیگر مانند موزه‌ها، مغازه‌ها و برخی رشته‌های دیگر اقتصادی می‌توانند فعالیت‌ خود را آغاز کنند. این رقم تا پیش از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به 50 نفر در هر 100 هزار نفر رسیده بود.

موج سوم کرونا در راه است؟

در نشست روز چهارشنبه در مورد برنامه واکسیناسیون شهروندان آلمانی، در صورت بازگشایی زودرس مدارس نیز بحث شد. زیرا در این صورت باید معلمان و کارکنان مهدکودک‌ها زودتر از موعد تعیین شده واکسینه شوند. تاکنون این گروه در رده سوم الویت واکسیناسیون، یعنی پس از افراد سالمند و افرادی با ریسک بالای ابتلا به کرونا قرار داشتند.

"هلگا براین"، رئیس دفتر صدر اعظم آلمان هم از اعمال محدودیت‌های جدید برای مهار کرونا و تمدید آن حمایت کرده و در گفتگویی با زد دی اف آلمان به شرایط جدید که در اثر گسترش ویروس‌های جهش یافته در کشور ایجاد شده اشاره کرد.

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 10237 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 666 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال 2311297 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 63979 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660438 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟