دهه فجر غروب نظام 2500ساله سلطنتی و طلوع خورشید انقلاب است

آیت الله "عباس کعبی" به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر با حضور در جمع کارکنان فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: دهه فجر، دهه شکر نعمت خداونداست، نعمت خلاصی از نظام ستمشاهی 2 هزار و 500 ساله که آخرین حلقه آن، حلقه رژیم پهلوی بود که با طلوع خورشید انقلاب بر پایه مکتب اهل بیت (ع)و هدایت و رهبری امام راحل(ره) و فداکاری شهدای عزیز، غروب کرد.

به گزارش رکنا، عضو هیئت امنای فقهی سازمان عقیدتی سیاسی ناجا افزود: امام راحل(ره) به مردم ایران حق حیات داد و تاریخ جهان با وقوع انقلاب اسلامی شکل دیگری گرفت، ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی،تفاوت های بنیادین دارد.

وی ادامه داد:یکی از این تفاوتها وابستگی محض به آمریکا، انگلیس، صهیونیسم، بهاییت و بی دین ها بود، همه تصمیمات در سفارتخانه های آمریکا و انگلیس گرفته می شد و خود رژیم هم این امر را پذیرفته بود،وابستگی و انفعال یک افتخار و استقلال و آزادی خواهی جرم محسوب می شد.

بیگانه پرستی مد بود

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد:در زمان طاغوت بیش از 60هزار نفر مستشار آمریکایی در کشور حضور داشت، بیگانه پرستی مد و ارزش بود، حضرت امام خمینی(ره)استقلال و آزادی را به معنای واقعی کلمه در کشور جاری ساخت،الان همه تصمیمات در ایران و به وسیله ایرانیان گرفته می شود و هیچ کشوری حق دخالت و تعیین تکلیف برای ما را ندارد.

وی گفت:امروز ایران اسلامی در در خیلی از علوم مانند سلول های بنیادی، نانو تکنولوژی، هوا فضا، پزشکی و کشاورزی بسیار پیشرفته و مترقی شده است و در برخی از علوم در جایگاه 10کشور برتر جهان قرار داریم.

آیت الله کعبی با مقایسه تعداد دانشجویان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی گفت:در زمان ظاغوت حد اکثر145 هزار نفر دانشجو در جمعیت 35 میلیونی کشور داشتیم اما امروز بیش از 15 میلیون دانشجو 5میلیون فارغ التحصیل داریم و 95درصد مردم ایران باسواد شده اند،در رژیم گذشته از هند، بنگلادش، هلند ،پاکستان و کشمیر پزشک وارد می کردیم اما الان در همه رشته های پزشکی در همه شهرهای کشور تعداد زیادی فوق تخصص داریم و معنای این مطلب این است که استقلال و آزادی کاملا محقق شده است.

وی تاکید کرد: امروز پلیس ما مردمی است و مردم احساس آرامش و امنیت می کنند،پلیس و مردم باهم احساس همدردی می کنند و یکی هستند اما در رژیم ستمشاهی ،خفقان در اوج بود ، ساواک بیداد می کرد،مردم در حکومت هضم شده بودند وآزادی بیان معنا نداشت.

آیت الله کعبی بیان داشت:امروز مبنای مسئولیت در کشور، انتخابات است،فساد ضد ارزش و جرم است و با مجرم قاطعانه برخورد می شود، لیکن در زمان طاغوت "اشرف پهلوی"رسما عضو باند فساد و مافیا بود،فروش مناصب داشت و درصدی از پیمانکاری،مزایده و مناقصه یه شرکت ها و بنیادهای اشرف پرداخت می شد،این چنین موجوداتی بر کشور حکومت می کردند.

وی افزود:انقلاب اسلامی در فراز و فرودهای خود با مشکلاتی نیز مواجه شده است،توطئه های داخلی و خارجی مرتب در جریان است اما به لطف خداوند متعال مسیر کشور رو به پیشرفت و ترقی است و این مسیر یک لحظه متوقف نشده است

عضو حقوقدان شورای نگهبان قانون اساسی افزود:ملت ایران به رهبری امام راحل(ره)یک جهاد تمدنی را برعلیه استکبار غرب و شرق شروع کرد و شعار" نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی" ریشه در این دیدگاه دارد و امروز بلوک اسلام ناب محمدی(ص)با محوریت ایران اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی)با اقتدار ظهور کرده است.

وی با اشاره به جنگ نرم دشمن بر علیه ایران اسلامی گفت:دشمن در زمان جنگ نحمیلی با جنگنده های میگ، سوخو، فانتوم و دیگر ابزار جنگی به کمک صدام آمده بود و با سخت افزار از او حمایت می کرد اما امروز رویکرد دشمن به جنگ نرم تغییر یافته و ابزار او نیز ماهواره،فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است و با جنگ ادراکی،تحریف و تقلیب حقایق به دنبال تغییر محاسبات مردم ایران ،فاصله انداختن بین مردم و مسئولان و از بین بردن اعتماد متقابل مردم و حاکمیت است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست گفت:شاه ایران،انورسادات،بن علی و معمرقذافی از دوستان آمریکا بودند اما آمریکا آن ها را ول کرد و همگی از بین رفتند لیکن ایران اسلامی از سوریه ،عراق،یمن و حزب الله حمایت کرد و همانطوری که شاهد هستید و تا پای جان ایستادیم و داعش را مضمحل شد.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین "هادی پور میرزایی" رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان قم نیز ضمن گرامیداشت ایام الله دهه مبارکه فجر، گفت: دهه فجر در واقع سالگشت آغازچهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی است

که مردم شجاع و انقلابی ما پشت سر امام خود حرکت کرده و با نثار جان و خون خود این انقلاب را به پیروزی رساندند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 660008 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟