از کاندیداتوری رئیسی در انتخابات ۱۴۰۰ استقبال می‌کنیم

به گزارش رکنا، «منوچهر متکی» در نشست خبری شورای وحدت اصولگرایان، با بیان اینکه ما به دنبال همگرایی جریان‌های همفکر هستیم، اظهار کرد: مجموعه‌های همسو بعد از انتخابات به کار خود ادامه می‌دهند و بر اساس بحث و تبادل نظر به موضوعات اصلی مرتبط با کشور می‌رسیم. مثلاً اینکه ما چه برداشتی از آمریکا داریم و چه تعاملی برآمده از نظام برای آن داریم. یا در موضوع اقتصاد مقاومتی مواضع مختلفی در دولت‌های متفاوت درباره آن می‌بینید، در حالی که جزو مسائل اصلی کشور است.

باید در مسائل مهم و اساسی نظریات واحدی داشته باشیم

وی افزود: پس نیاز است ما در مسائل اینچنین مهم و اساسی، نظریات واحدی داشته باشیم که برآمده از نظام باشد و این یکی از مسائل آرمانی ما برای کار در شورای وحدت است و هیات اجرایی را هم به همین دلیل در شورای وحدت تشکیل دادیم.

متکی با اشاره به اینکه ده عضو هیات اجرایی بر اساس همین تصمیم انتخاب شدند، گفت: تصمیم بر این شد که از هر بلوک حزبی دو نفر باشند که دو وظیفه دارند؛ یکی انجام وظایف بر اساس هیات عالی که بلندمدت است و یکی هم وظیفه فعلی که همان انتخابات ریاست جمهوری است.

تشریح جزئیات شورای وحدت اصولگرایان

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با توضیح سازوکارهای این شورا و کمیته‌های مختلف آن اظهار کرد: این کمیته‌ها از اقشار مختلف است و هر یک ۲۱ نفر عضو دارند که یکی وظیفه تولید محتوا درباره قشر خود و دیگری هم وظیفه مرتبط با ساختار کلی شوراست.

وی افزود: نیمی از این کمیته‌ها تشکیل شده است و عصر امروز کمیته دانشجویی هم تشکیل می‌شود. تا پایان بهمن‌ماه کمیته‌های ما تشکیل می‌شوند و از اسفند، ماه همایش‌های ماست و کمیته‌های ما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم قبل از پایان اسفندماه نشست نمایندگان استان‌های شورای وحدت را در تهران برگزار کنیم که تاریخ دقیق آن نیز اعلام می‌شود و برگزاری‌اش ما را برای چگونگی فعالیت در سال آتی آماده می‌کند.

با جامعه روحانیت و جامعه مدرسین هماهنگ هستیم

وی در پاسخ به این پرسش که جامعه مدرسین در شورای وحدت چه نقشی دارد، اظهار کرد: در این شورا گفت‌وگوهایی میان اعضا و به خصوص اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت با جامعه مدرسین انجام و اعلام شده که اگر جامعه مدرسین جدای از بخش کلی خود تصمیم به ورود به بحث انتخابات و مصادیق بگیرد، در خدمتشان باشیم.

متکی در پاسخ به این پرسش که چرا در شورای وحدت، نمایندگان جبهه پایداری، حزب حامی محمدباقر قالیباف و طیف احمدی‌نژاد حضور ندارند، تصریح کرد: ما در یک روند دموکراتیک از همه احزاب و جریان‌های اصولگرایی دعوت کردیم که در شورا باشند؛ پس ما طیف‌بندی نکردیم که چه کسانی باشند یا نباشند.

اصولگرایان باید با کاهش کاندیداها وارد انتخابات شوند

متکی درباره تعدد نامزدهای اصولگرا گفت: اینکه تعداد نامزدها زیاد است، عادی است اما در مجموع همه ما معتقدیم که باید با اقناع‌سازی و کاهش کاندیداها در انتخابات وارد عمل شویم.

وی در خصوص حضور رئیسی در انتخابات افزود: درباره آقای رئیسی صحبتی نشده، اما اگر وی وارد عرصه انتخابات شود، بدون شک با توجه به قابلیت‌هایی که از وی در دوره گذشته شاهد بودیم، شورای وحدت از ورود وی به عرصه انتخابات استقبال خواهد کرد.

وارد مصادیق نشدیم؛ هدف‌مان رسیدن به یک کاندیدای واحد است

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه امروز نخستین نشست بررسی شاخص‌های کاندیداتوری برای انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، گفت: بحث در این زمینه در شورای وحدت شروع شده است و بعد از پایان مباحث محتوایی و گفتمانی کارمان را برای بررسی مصادیق شروع می‌کنیم و نمی‌دانیم که آیا با سایر گروه‌ها به یک نامزد واحد می‌رسیم یا نه، اما تلاش‌مان این است که به کاندیدایی واحد برای انتخابات ریاست جمهوری برسیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورای وحدت از جبهه پایداری و شورای ائتلاف دعوتی برای همراهی به عمل آورده است، گفت: بزرگان شورای وحدت هم با شورای ائتلاف، هم با جبهه پایداری و هم با مجموعه جامعه مدرسین گفت‌وگو کردند و برای شورای ائتلاف و جبهه پایداری کرسی‌ها را خالی نگه داشته‌ایم که اگر توافق شود، یک کار جمعی را پیش ببریم.

نباید از الان فکر کنیم پیروز انتخابات هستیم

متکی افزود: هدف ما رسیدن به یک کاندیدای واحد است و ما نباید به دلیل اینکه مردم نسبت به وضع موجود رویکرد خوبی ندارند، نگرانند و اعتماد خود را تا حد زیادی از دست داده‌اند، فکر کنیم که پیروز انتخابات هستیم.

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا این شورا برای همفکران احمدی‌نژاد و طرفداران قالیباف نیز کرسی‌های لازم را خالی نگه داشته تا در صورت رسیدن به وحدت، وارد این شورا شوند، تصریح کرد: ما با همه کسانی که رویکرد شورای وحدت را پذیرا باشند و همگرایی شعارشان باشد آمادگی همکاری داریم. من از افراد نام نمی‌برم و نسبت به آنان اظهار نظری نمی‌کنم اما به طور کلی افراد را در ظرفیت انتخابات ریاست جمهوری، مورد بررسی‌های لازم قرار ‌می‌دهیم و همچنین نسبت به شخصیت‌های سابق یا لایق سیاسی بر اساس مواضع فعلی‌شان اعلام نظر خواهیم کرد.

درباره قالیباف صحبتی در شورای وحدت نشده است

وی در پاسخ به پرسشی درباره علت نرسیدن به وحدت حداکثری در شرایط فعلی در جریان اصولگرایی اظهار کرد: وحدت یک روند است که اولاً باید طرفین به ضرورت آن برسند و وقتی به آن برسند، راهکار وحدت پیدا می‌شود؛ ما این همگرایی و با هم بودن را حس می‌کنیم و الان هم مذاکرات در این زمینه جاری است.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد انجام گفت‌وگو در شورای وحدت درباره محمدباقر قالیباف نیز تصریح کرد: همانطور که گفتم حتی درباره آقای رئیسی هم صحبتی به میان نیامده، درباره آقای قالیباف هم به همین صورت است. آنچه گفتم نظر و برداشت شخصی خودم بود. درباره سایرین هم اگر به نظری شخصی برسم اعلام می‌کنم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 659213 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟