وزارت دفاع از یاران ترامپ پاکسازی می‌شود!

از تارنمای هیل ایالات متحده؛ آستین در یادداشت ۳۰ ژانویه (۱۱ بهمن ماه)، دستور برکناری همه اعضای دستکم ۴۲ هیئت مشورتی وزارت دفاع شامل هواداران ترامپ را صادر و فعالیت کمیته مشورتی را از تاریخ ۱۶ فوریه تا پایان بررسی ها، به حال تعلیق درآورده است.

به گزارش رکنا، یک مقام ارشد وزارت دفاع به خبرنگاران گفت: این بررسی شامل هیئت های سیاست دفاعی، دانش دفاعی و بازرگانی و چهار نامزد کریستوفر میلر سرپرست پیشین وزارت دفاع برای عضویت در کمیسیونی می شود که بر اساس مصوبه کنگره به منظور تغییر نام پایگاه های ارتش از نام های فرماندهان نظامی مربوط به دوره برده داری، تشکیل شده است.

آستین در این یادداشت بر ادامه نقش مهم شوراهای مشورتی در شکل دهی به سیاست همگانی درونی وزارتخانه اش تاکید کرده است.

این تحولات تنها چند روز پس از دستور آستین برای توقف انتصاب چند مقام وفادار به ترامپ در این هیئت های مشورتی صورت می گیرد که وظیفه ارائه مشورت به وزیر دفاع را برعهده دارند. دولت ترامپ اندک زمانی پس از انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه) و مشخص شدن پیروزی قطعی جو بایدن، شماری از کارشناسان با سابقه را از چند شورای پنتاگون برکنار کرد که شامل هنری کیسینجر و مادلین آلبرایت وزیران پیشین امور خارجه از شورای سیاست دفاعی می شد و هواداران خود را به جای آنان منصوب کرد.

دولت ترامپ همچنین پس از اخراج ۹ عضو شورای بازرگانی دفاعی؛ کوری لواندوسکی مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ و دیوید بوسیه معاون او را به عضویت آن گمارد.

تارنمای هیل پیش از این هم نوشته بود که وزارت دفاع آمریکا روند انتصاب برخی افراد در مقام های مهم این وزارتخانه را که در روزهای پایانی ریاست جمهوری ترامپ شروع شده بود، متوقف کرده و در این انتصاب ها بازنگری می کند.

«جان کربی» سخنگوی جدید مطبوعاتی پنتاگون دراین باره دربیانیه ای اعلام کرد: وزیر دفاع همانگونه که همگان انتظار داشتند، درحال بازنگری سیاست ها و سمت های کنونی در این وزارتخانه است تا اطمینان یابد تغییرات لازم صورت پذیرد.

کربی که در دوره باراک اوباما، سخنگوی همین وزارتخانه و وزارت خارجه آمریکا بود، افزود: هرچند هنوز هیچ تصمیم نهایی درباره چنین پست ها و انتصاب هایی گرفته نشده است، اما تغییراتی صورت خواهد گرفت.

اعضای هیئت مشاوران بنا بر خواسته وزیر دفاع آمریکا انتخاب می شوند و آستین همچنان اختیار لغو هرگونه انتصابی از سوی ترامپ را دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657938 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟