نظر روانبخش درباره رئیس‌جمهوری 1400

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری باید شخصی سر کار بیاید که عدل‌محور باشد، آن هم نه در شعار بلکه در عمل، و بر اساس شاخصه‌های اسلامی حکمرانی کند.

به گزارش رکنا، حجّت‌الاسلام قاسم روانبخش، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰، گفت: ما بعد از ۴۰ سال که به واسطه حاکم شدن برخی افراد و جریانات، اقتصاد سوسیالیستی و لیبرال را تجربه کرده‌ایم الان وقت این است که برگردیم و اقتصاد اسلامی را تجربه کنیم و ارزش‌های اسلامی را در میدان پیاده کنیم.

وی با اشاره به راهبردهای جبهه پایداری برای انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای شهر، گفت:‌ ما معتقدیم در حکمرانی شهری که از طریق شوراها محقق می‌شود و در حکمرانی ملی که رئیس جمهور انتخاب می‌شود، باید بر اساس شاخص‌های اسلامی عمل کنیم.

شهردار باید چه ویژگی داشته باشد؟

عضو مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در انتخابات ریاست‌جمهوری باید شخصی سر کار بیاید که عدل‌محور باشد، آن هم نه در شعار بلکه در عمل، و بر اساس شاخصه‌های اسلامی حکمرانی کند. همچنین کسی که شهردار می‌شود حکمرانی شهری او باید بر اساس شاخصه‌های اسلامی باشد. تا کی باید تجربیات دیگران را استفاده کنم، دیگر زمان آن فرا رسیده که به نسخه اسلام عمل کنیم.

باید در عدالت هم پیشرفت کنیم

روانبخش با بیان اینکه جبهه پایداری در انتخابات به دنبال این است که روی اصول و مبانی اسلامی بایستد، اظهار داشت: اگر روی اصول بایستیم در عدالت هم مثل سایر بخش‌ها پیشرفت خواهیم داشت.

وی، شهید سلیمانی را نماد ایستادگی بر اصول دانست و گفت: ایشان شخصیتی بود که از عمق وجود به رهبری باور داشت و در وصیت‌نامه‌اش آورده است که اگر بخواهیم مدینه و مکه هم بماند باید جمهوری اسلامی بماند.

روانبخش تحقق عدالت در حکمرانی کشور را منوط به قهر نکردن مردم با صندوق رأی دانست و گفت: ان‌شاءالله با مشارکت حداکثری، چه در ریاست‌جمهوری و چه در شوراها، افراد اصلح روی کار بیایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 657702 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟