برخی کشورهای اروپایی مشتری واکسن ایرانی هستند

تجربه نشان داد این واکسن کرونا مؤثر است و از سوی دیگر شش میلیون نفر از شهروندان روسی از این واکسن استفاده کردند و بر همین اساس واکسن کرونای روسی از حالت آزمایشی خارج شده است.

به گزراش رکنا، نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به خرید واکسن روسی توسط ایران گفت: برخی اقدامات در مورد خرید واکسن روسی بی‌اساس و جنبه سیاسی دارد.

عباسعلی سلیمانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به بحث‌های اخیر کشور در مورد واکسن کرونا اظهار داشت: بحث واکسن امروز جزء مباحث داغ جامعه است در حالی که برای بالا بردن ضریب سلامت شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد عدم خرید واکسن از کشورهای آمریکا و انگلیس افزود: کشور و در رأس آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای خرید واکسن کرونا از شرکت‌های معتبر با توجه به درنظرگرفتن فرمایشات رهبر معظم انقلاب اقدام کردند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه سابقه نشان داده است که کشورهای اروپایی و آمریکایی قابل اعتماد نیستند، ابراز داشت: اوایل پیدایش کرونا اعلام کردند که کرونا پدیده سیاسی است و رئیس‌جمهور پیشین آمریکا مدت‌ها برای تحت تأثیر قرار دادن این ویروس منحوس آن را ویروس چینی خطاب می‌کرد.

وی ضمن اشاره به ورود کشور به ساخت واکسن کرونا و موفقیت ایران برای تولید این واکسن گفت: برخی کشورهای اروپایی مشتری خرید واکسن کرونایی ایرانی هستند و از این رو دو نوع حرکت قرار دارد؛ اول اینکه بازار را برای مصرف کالای دیگر باز بگذاریم و دومین اقدام آن است که در شرایط فعلی بنا به ضرورت واکسن کرونا تهیه و اقدامات در راستای واکسن کرونای ایرانی نیز انجام شود.

سلیمانی با بیان اینکه پنج الی شش کشور واکسن کرونای روسی را خرید و مصرف کردند، تصریح کرد: تجربه نشان داد این واکسن مؤثر است و از سوی دیگر شش میلیون نفر از شهروندان روسی از این واکسن استفاده کردند و بر همین اساس واکسن کرونای روسی از حالت آزمایشی خارج شده است.

وی با بیان اینکه هنوز اعتمادی به واکسن کرونای آمریکایی ایجاد نشده است، تأکید کرد: ملت آمریکا همچنان تلفات می‌دهد و بالاترین رقم تلفات ناشی از ویروس کرونا در بالاترین رقم در جهان قرار دارد و بر همین اساس برخی از اقدامات صورت گرفته در زمینه خرید واکسن کرونا بی‌اساس و جنبه سیاسی دارد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657389 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟