بعد از انقلاب امید به زندگی در بین زنان افزایش یافته است

سارا فلاحی با تبریک هفته زن و تولد حضرت زهرا(س) در توضیح جلسه فراکسیون زنان مجلس گفت: فراکسیون زنان در راستای انجام برنامه های هفته زن جلسه ای را با بانوان مشاور وزارتخانه ها برگزار کرد. این بانوان که مشاورین وزرا در حوزه زنان هستند، مسائل و مشکلات حوزه زنان را مطرح کردند تا فراکسیون بتواند متناسب با این مسائل هم در حوزه تقنین و هم در حوزه نظارت انجام وظیفه کند.

به گزارش رکنا، وی افزود: همچنین فراکسیون زنان همزمان با آغاز دهه مبارک فجر جلسه ای با نمایندگان فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران برگزار کرد که محور اصلی این نشست توضیح و تبیین سند ملی سلامت زنان بود.در این جلسه ضمن بررسی خدمات جمهوری اسلامی در حوزه سلامت زنان، به این موضوع اشاره شد که بعد از انقلاب امید به زندگی در بین زنان نسبت به قبل از انقلاب افزایش یافته است و زنان از خدمات زیادی در حوزه بهداشت و سلامت بهره مند شده اند با این حال هنوز کاستی هایی در حوزه سلامت زنان وجود دارد.

نماینده ایلام ادامه داد: در این جلسه مطرح شد که بیماری های قلبی عروقی، اسکلتی عضلانی و اختلالات روانی در زمره شایع ترین بیماری هایی هستند که زنان از آن ها رنج می برند و بیماری های قلبی عروقی، سرطان، اختلالات عصبی، دیابت، بیماری های کلیوی و تنفسی در زمره بیماری هایی هستند که بیش از سایر بیماری ها موجب مرگ و میر زنان می شوند. در این راستا باید تدابیری اندیشید که زنان در محیط های آرام، امن و فارغ از فشارهای عصبی زندگی کنند، تغذیه آن ها مناسب باشد و از یکجا نشینی و عدم تحرک دوری کنند. در این جلسه روی ایجاد عدالت در حوزه سلامت تاکید و اظهار امیدواری شد که به زنان به عنوان زیربنای خانواده و اجتماع به شکل ویژه ای توجه شود و این توجهات در همه ابعاد و توسط تمام نهادها صورت گیرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 657004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟