مسائل منطقه‌ای و برجام محور رایزنی ظریف و لاوروف در مسکو

به گزارش رکنا، در ابتدای این نشست لاوروف با اشاره به روابط خوب تهران و مسکو گفت: در نشست امروز به موضوعات کلیدی از جمله وضعیت منطقه قره باغ، برجام ، حل و فصل مساله سوریه، افغانستان و اوضاع منطقه خلیج فارس و سایر مسائل خواهیم پرداخت.

ظریف نیز ضمن تشکر از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به دلیل برقراری صلح قره باغ گفت: بحران قره باغ نگرانی مشترک تهران و مسکو بود که با میانجیگری روسیه حل شده و اکنون به یک فرصت برای صلح و دوستی در منطقه تبدیل شده است.

وی همچنین گفت: بررسی مسائل منطقه ای و موضوع برجام که آمریکا به طور یکجانبه از آن خارج شد و گسترش روابط دوجانبه را در جلسه امروز بررسی خواهیم کرد.

لاوروف نیز در این جلسه گفت: مسکو و تهران خواستار اجرای کامل برجام هستند. جو بایدن رئیس جمهوری جدید آمریکا برای مذاکره درباره بازگشت به توافق هسته ای ایران ابراز علاقه کرده است اما واشنگتن هنوز به دنبال مذاکره با تهران نیست.

محمد جواد ظریف در ادامه سفر منطقه‌ای خود به کشورهای منطقه و حوزه قفقاز امروز وارد مسکو شد. او در ابتدای ورود به روسیه گفت: روابط ایران و فدراسیون روسیه اقتضا می کند که به صورت مرتب و مستمر تماس و گفت‌وگو بین مقامات دو کشور وجود داشته باشد و همه‌گیری کرونا باعث نمی‌شود که ما این تماس‌ها را متوقف کنیم .

وزیر امور خارجه کشورمان گفت که ایران پیشنهاداتی را برای همکاری شش جانبه در منطقه قفقاز دارد که در جریان سفر منطقه‌ای به کشورهای آذربایجان، روسیه، ارمنستان، گرجستان و ترکیه آن را پیگیری می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 655079 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟