نماینده مجلس بودن مصونیت نمی‌آورد

حسینعلی حاجی دلیگانی در شاهین‌شهر اظهار کرد: نماینده مجلس بودن برای فرد خاطی مصونیت ایجاد نمی‌کند و هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان، اشتباهات و خطاهای نمایندگان را طبق قانون با دقت رسیدگی می‌کند.

به گزارش رکنا، دبیر هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در رابطه با فیلمی که در فضای مجازی در رابطه با برخورد یک نماینده با یک سرباز پلیس راهور منتشر شد، خاطرنشان کرد: در صورت تائید موضوع، کاری که نماینده مردم سبزوار انجام داده، خطا و اشتباه بوده است؛ نمایندگان مجلس هم از این رفتار خارج از عرف آقای عنابستانی نگران و گله‌مند هستند.

وی افزود: این‌گونه خطاهای تعداد معدودی از نمایندگان در ادوار مجلس به وجهه مجلس آسیب می‌رساند، هرچند که ملت فهیم و قدرشناس خطاهای یک نماینده خاطی را به‌ حساب کل نمایندگان مجلس نمی‌گذارد.

حاجی‌دلیگانی در ادامه در حالی جزئیاتی را درباره بحث درآمدها و هزینه‌های بودجه سال آینده کشور بیان کرد که به گفته وی، نمایندگان این کمیسیون از ۸ صبح تا ساعات پایانی شب مشغول رسیدگی به لایحه بودجه دولت هستند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه گوشه‌ای از بخش‌های هزینه‌ای بودجه را این‌گونه توضیح داد: کمیسیون تلفیق، بودجه یارانه‌ها را از ۲۶۷ هزار میلیارد تومانی که دولت در لایحه پیشنهاد داده بود به ۳۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش داده است؛ همچنین اعضای این کمیسیون با این پیشنهاد حاجی دلیگانی موافقت کردند که وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موظف است پرونده متقاضیان دریافت یارانه معیشتی را دوباره رسیدگی و امکان بهره‌مندی از جاماندگان این یارانه را بررسی و به آنان اعلام کند.

وی اظهار داشت: کار رسیدگی به بودجه روز گذشته در کمیسیون تلفیق به پایان رسید، این لایحه پس از بارگذاری در سامانه ویژه‌ای، ۱۰ روز برای مطالعه و تهیه پیشنهادات در اختیار نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: لایحه بودجه سال آینده کشور از ۱۵ بهمن به مدت یک ماه در صحن علنی مجلس رسیدگی خواهد شد؛ در این‌ یک ماه مصوبات مجلس به شورای نگهبان خواهد رفت و رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تایید کامل بودجه ۱۴۰۰ به دست نمایندگان شورای نگهبان آن را به دولت ابلاغ خواهد کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 654530 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟