قالیباف:‌ مابه التفاوت ارز باید به جیب مردم برود/ ایجاد شغل با فرمول و مصوبات شورایعالی کار نمی‌شود

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز شنبه (۴بهمن) در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌های مجلس، اظهار داشت: مابه التفاوت ارز بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است که باید به جیب مردم رفته و مشکلات آن را حل کند و مجلس حتماً این کار را انجام می‌دهد.

به گزارش رکنا، وی افزود:‌ ما در مجلس توجه به سلامت، معیشت، محرومیت زدایی و تولید و اشتغال را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس مجلس تصریح کرد: ارزهای زیادی برای تولید و اشتغال از صندوق ارزی و صندوق توسعه ملی به اذن مقام معظم رهبری و به درخواست دولت تخصیص پیدا کرده است و ریال‌‌های زیادی برای اشتغال در بودجه در نظر گرفته شده است، اما ایجاد اشتغال روش می‌خواهد که بایستی در ابتدا روش‌های آن‌را از غل و زنجیر خارج کنیم.

قالیباف اظهار داشت: اشتغال آن نیست که بگوییم ما پول دادیم و باید ایجاد شغل ایجاد شود؛ شورایعالی کار و منابع تخصیص پیدا کرده و به عده‌ای پول بدهیم تا شغل ایجاد کنند؛ نمی‌توانیم منتظر بمانیم که هر مقدار بودجه‌ای که دادیم با محاسبات و فرمول بگوییم این مقدار شغل در کشور ایجاد شد و در نهایت گزارش بدهیم که بین ۸۰۰ هزار تا یک میلیون شغل ایجاد کردیم.

رئیس مجلس تاکید کرد اگر در هر خانه‌ای را بزنیم و سوال کنیم که از این خانه آیا کسی سر کار رفته است؟ آنها پاسخ می‌دهند که خیر.

وی گفت: ما امروز نظام آشفته‌ای در نظام بروکراسی داریم و آنقدر متورم شدیم که قریب به ۹۰ درصد درآمد کشور فقط صرف هزینه‌های جاری می‌شود این در حالی است که بروکراسی مانند غل و زنجیر دست و پای ما را در کشور گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفته می‌شود که مجلس نرخ ارز تعیین کرده است؛ تهمت ناروا به مجلس نزنید؛ مجلس نرخ ارز تعیین نکرده و آن قدر نادان و ناشی نسبت به اقتصاد نیستیم که نرخ ارز تعیین کنیم.

قالیباف افزود: ما در مجلس شورای اسلامی محکم ایستاده‌ایم تا سیاست‌های ارزی را اعمال کنیم و نگذاریم هر دولتی که می‌آید از سیاست‌های ارزی خارج شود.

وی اظهار داشت: در لایحه پیشنهادی دولت برای بودجه سال آینده ۴۶ درصد هزینه‌ها و ۱۰ درصد درآمدها افزایش یافته و به معنای آن است که دولت برای هزینه‌های خود دست در جیب مردم می‌کند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653791 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟