تا به حال مردم نسبت به پدیده رییس جمهور نظامی واکنش مثبتی نداشته‌اند

حسین کمالی در خصوص طرح اصلاح قانون انتخابات،‌ اظهار کرد: با توجه به نوع روی کار آمدن مجلس یازدهم و شکل گرفتن آن با رأی حداقلی، به نظر می‌رسد که این نوع برگزاری انتخابات و این نوع مسئولیت‌پذیری و پیروز شدن را مطلوب دیده‌ و پسندیده‌اند و سعی می‌کنند با ورود به بعضی از مقررات شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که با خیال راحت‌تری در صحنه انتخاباتی که خودشان سازمان می‌دهند،‌ حضور یابند و بدون رقابت واقعی پیروز شده و فخر بفروشند.

رئیس کمیته سیاسی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: برگزارکنندگان و کسانی که نقش اساسی را در تنظیم امور انتخاباتی دارند باید به آن توجه کنند، این است که آینده‌نگری و دوراندیشی ایجاب می‌کند که دوستان به انتخاباتی پرشور و رقابتی فکر کنند و به دستاوردهای کوچک و ناچیز دلخوش نشوند.

دبیرکل حزب اسلامی کار بیان کرد: در اختیار گرفتن مجلس یا دولت ممکن است موجب شود که موارد مهمتر و بزرگتری را از دست بدهند، که این موضوع را باید مورد توجه قرار دهند. بنابراین گاهی خواسته‌های کوچک و حقیر ما باعث می‌شود که ما چیزهای بزرگتر و مهمتری را از دست بدهیم؛ نکات مهمی را که برای مردم و کشور اهمیت دارد، نادیده بگیریم. به نظر من سازوکاری که مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و شوراهای شهر در دستور کار خود دارد، در هر سه بخش محدود کننده و نسبت به محدودیت‌های گذشته حادتر است و این موضوع از گذشته و از مجلس چهارم به بعد افزایش و جریان یافته است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب تأکید کرد: در مجلس اول سطح تحصیلات اصولاً بدین صورت نبود که افرادی که دارای مدرک دیپلم یا لیسانس یا دکترا باشند، بتوانند کاندیدای نمایندگی شوند و سایرین نتوانند. قانونگذار این را به فهم و شناخت مردم و جامعه واگذار کرده بود و انتخابات بدی هم صورت نپذیرفت.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 653583 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟