انتخابات 1400در شرایط کرونا چگونه برگزار می شود؟

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی با اشاره به برگزاری دومین نشست ستاد هماهنگی انتخابات 1400 به منظور برنامه ریزی برای انتخابات‌های سراسری و میان‌دوره ای خرداد سال آینده، گفت: در این جلسه، برنامه‌های آتی برای اجرای فرایندهای مختلف انتخابات، درباره آموزش عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات در سطوح استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها بررسی و مقرر شد دوره های آموزشی با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات الکترونیک اجرا شود.

به گزارش رکنا، مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور گفت: جلسات هماهنگی با شورای نگهبان در حال اجراست و پیرامون فرایندهای مختلف انتخابات گفت‌و گو و تصمیم گیری می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها، اعلام کرد: اخیراً هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها در مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و فرایندهای اجرایی انتخابات شوراها با این هیات هماهنگ می‌شود.

موسوی با اشاره به فراخوان وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در شرایط کرونا گفت: خوشبختانه تعداد زیادی از حقوقدانان، فعالان سیاسی و اجتماعی، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران و اقشار مختلف مردم ایده‌ها و پیشنهادات خود را از طریق پرتال وزارت کشور به ما منتقل کرده اند که در حال بررسی و جمع بندی است که ضمن تشکر از هم‌اندیشی آنان با وزارت کشور، نتایج بررسی‌ها به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی افزود: در شهریورماه امسال انتخابات در شرایط کرونایی را برگزار کردیم که قطعاً از تجربه برگزاری آن در انتخابات پیش رو استفاده خواهیم کرد. علاوه بر آن، اخیراً در برخی از کشورهای کوچک و بزرگ نیز در شرایط کرونایی، انتخابات سراسری یا محلی برگزار شده است که با همکاری همکاران‌مان در وزارت خارجه این تجربیات، دریافت و تجمیع شده‌است و مطابق با شرایط از آن‌ها بهره خواهیم گرفت.

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور هم چنین گفت: بدون تردید تلاش ما بر این خواهد بود که انتخابات ۱۴۰۰ در کمال صحت و امنیت و با مشارکت گسترده برگزار شود و تامین سلامت مجریان و دست اندرکاران انتخابات و مردمی که برای رای دادن به شعب اخذ رای مراجعه می‌کنند برای ما بسیار مهم و حیاتی است، ‌ بنابراین با همفکری با دیگران و بهره‌گیری از تجربیات داخلی و خارجی برای تحقق آن کوشش خواهیم کرد.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652785 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟