متاسفانه به جای پرداختن به گرفتاری مردم پیگیر بحث‌های سیاسی و فردی هستیم

غلامرضا نوری قزلجه روز سه‌شنبه درباره حضور محمدجواد ظریف در جلسه صحن مجلس ، اظهار کرد: متاسفانه به جای اینکه ما به موضوعات اساسی چون بحث‌های بورس و گرفتاری که در این زمینه برای بخشی از مردم ایجاد شده بپردازیم و به فکر حل آنها باشیم، بحث‌های سیاسی و فردی را پیگیر هستیم.

به گزارش رکنا، سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس یادآور شد: دستور کار صحن مجلس امروز دو سوال نمایندگان از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه بود که در این چارچوب سوالات جالبی مطرح شد. مفهوم یکی از سوال‌ها از ظریف این بود که «چرا می‌خواهید مذاکره کنید» و سوال دیگر «چرا مذاکره نمی‌کنید» بود. جالب اینکه مجلس از پاسخ‌های آقای ظریف به هر دو سوال قانع نشد و مشخص بود که بحث‌های فنی نیست و سیاسی و فردی است.

نوری قزلجه افزود: متاسفانه جواد کریمی‌قدوسی مطرح کننده سوال نخست خلاف ماده ۱۰۹ آیین‌نامه داخلی مجلس موضوعات خارج از سوال را خیلی بیشتر از سوال توضیح داد.

نوری قزلجه با اشاره به سوال کریمی قدوسی درباره مصاحبه ظریف با اشپیگل آلمان تصریح کرد: این نماینده سوال‌کننده شاید ۱۰ درصد وقت را هم به آن سوال اختصاص نداد و وارد موضوعات بسیاری شد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به اعتقاد من اینکه طرح این ۲ سوال که «چرا برای حل مشکلات اقتصادی کشور مذاکره نمی‌کنید» و «هنوز می‌خواهید مذاکره کنید» از وزیر امور خارجه در یک روز و بعد اینکه نمایندگان به هر دو سوال رای ندهند و قانع نشوند پیام خوبی برای بیرون نبود.

نوری‌قزلجه با بیان اینکه سیاست‌ خارجی و وزارت امور خارجه باید نماد انسجام ملی، وحدت و همدلی ما در مواجهه با دنیای بیرون باشد، اظهار کرد: متاسفانه امروز عکس این پیام از مجلس به بیرون مخابره شد.

وی درباره مطرح نکردن بحث آیین‌نامه‌ای در ارتباط با صحبت‌های کریمی‌قدوسی، اظهار کرد: من شاید نزدیک ۲۰ دقیقه با کتاب آیین‌نامه سرپا ایستاده بودم که تذکر بدهم ولی متاسفانه آقای قالیباف که ریاست جلسه را هم برعهده داشت، اعتنایی به تذکر آیین‌نامه‌ای ما نکرد که چرا آقای قدوسی خارج از سوال خود صحبت و موضوعات بسیار متنوع را مطرح می‌کند.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس ادامه داد: آقای قدوسی همه مشکلات، گله‌مندی‌ها و هر چه که دلشان ‌خواست را سر آقای ظریف و سر همان یک سوال مشخص خالی کردند.

نوری ‌قزلجه تصریح کرد: موضوع عجیب دیگر هم اینکه، وقتی که فضای اقتصادی مقداری به سمت بهبود پیش می‌رود، قیمت ارز هم در این یکی دو روزه به‌طور محسوس کاهش پیدا کرده و قیمت برخی از اجناس و اقلام نیز کاهش یافته و شروع به ارزان شده کرده، نمی‌دانم چرا یک عده‌ای ناراحت و برافروخته می‌شوند و برای آنها پریشانی به همراه دارد و کاملا برعکس عمل می‌کنند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652770 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟