تلگرام برای انتشار محتوای مروج خشونت در خلال حمله به کنگره آمریکا ممانعت می کند

«پاول دوروف» مدیرعامل و مالک پیام رسان تلگرام در کانال رسمی خود اعلام کرد که ناظران و اپراتورهای این اپلیکیشن، صدها فراخوان عمومی خشونت در جریان ناآرامی‌های دو هفته گذشته در آمریکا را مسدود کردند.

به گزارش رکنا وی افزود: در اوایل ماه ژانویه ۲۰۲۱، ناظران تلگرام شروع به دریافت تعداد فزاینده‌ای پیام در مورد فعالیت‌های عمومی در رابطه با اقدامات شهروندان آمریکایی کردند. بنابراین ناظران ما با قاطعیت پیام‌هایی که در آن به ترویج خشونت تشویق می‌کردند را مسدود کردند.

دوروف در ادامه اضافه کرد، تلگرام از اعتراضات و مباحث مسالمت آمیز و صلح طلبانه استقبال می‌کند اما مقررات و پروتکل‌های این پیام رسان به صراحت گسترش و فراخوان‌های عمومی برای خشونت را ممنوع می‌داند و از آن جلوگیری می‌کند.

کنگره آمریکا روز چهارشنبه دو هفته گذشته در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که از سوی هوادران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری معترض بودند مورد حمله قرار گرفت. در این درگیری‌ها حداقل چهار نفر از جمله یک افسر گارد کنگره کشته شدند.

پلیس فدرال آمریکا می‌گوید که طی چند هفته منتهی به این حادثه، هزاران مورد تشویق و ترویج به حمله به کنگره را در شبکه های اجتماعی رصد کرده است.

بسیاری از ناظران سیاسی اقدامات پیام رسانهای اجتماعی در برخورد با ناآرامی و اعتراضات در کشورهای مختلف را مورد انتقاد قرار داده و آنها را به استانداردهای دوگانه متهم کرده‌اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652624 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟