بی اعتمادی به گارد ملی، سوابق نیروهای حاضر درتحلیف بایدن بررسی می شود

به گزارش رکنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این موضوع پلیس اف بی آی را بر آن داشته تا سوابق تمام ۲۵ هزار نیروی گارد ملی اعزامی به واشنگتن برای تامین امنیت مراسم تحلیف بایدن را مورد بررسی قرار دهد.

چنین اقدام های گسترده برگرفته از نگرانی های فوق العاده امنیتی پس از حوادث روز ۶ ژانویه و یورش هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا است.

اکنون این نگرانی وجود دارد برخی از همین افراد که برای محافظت از شهر در چند روز آینده اعزام می شوند می تواند تهدیدی برای حضور رییس جمهوری و معاون وی باشند.

رایان مک کارتی وزیر ارتش آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که مقام ها نسبت به تهدید بالقوه آگاه هستند و به فرماندهان ارتش هشدار داده تا به هر گونه مشکل در رده های مختلف نیروهای آمریکایی رسیدگی کنند.

حدود ۲۵ هزار نیروی گارد ملی آمریکا تقریبا دو و نیم برابر نیروهای حاضر در مراسم های قبلی تحلیف ریاست جمهوری، از سراسر کشور به پایتخت اعزام می شوند.

آماده باش امنیتی سراسری در ایالات متحده در پی شورش و حمله روز ۶ ژانویه (۱۷ دی ماه) به ساختمان کنگره در واشنگتن توسط شماری از هوادارن ترامپ صورت می گیرد که برخی در پی کشتن مایک پنس معاون رییس جمهوری بودند که ریاست نشست تائید پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر را برعهده داشت.

اف بی آی و دیگر سازمان های امنیتی فدرال در پی بهره برداری افراط گرایان از ناامیدی هواداران ترامپ از اثبات ادعاهایشان درباره دستکاری در نتایج آرا، در باره وقوع خشونت های بیشتر هشدار داده اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 652042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟